تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1400 - 14:51
کد خبر : 42435

شورای شهر جای افراد سیاسی فاقد تخصص امور شهری نمی باشد

شورای شهر جای افراد سیاسی فاقد تخصص امور شهری نمی باشد

دبیرکل جبهه حامیان ولایت معتقد است که شورای شهر جای افراد سیاسی فاقد تخصص امور شهری نمی باشد. اقتصاددان: آقای دکتر دلاور صیامی که دکتری برنامه ریزی شهری دارد و کارشناس ارشد MBA است همچنین در سمتهایی همچون بازرس ویژه شهردار تهران در دوره دکتر قالیباف و دبیرکل جبهه حامیان ولایت می باشد به دلیل

دبیرکل جبهه حامیان ولایت معتقد است که شورای شهر جای افراد سیاسی فاقد تخصص امور شهری نمی باشد.

اقتصاددان: آقای دکتر دلاور صیامی که دکتری برنامه ریزی شهری دارد و کارشناس ارشد MBA است همچنین در سمتهایی همچون بازرس ویژه شهردار تهران در دوره دکتر قالیباف و دبیرکل جبهه حامیان ولایت می باشد به دلیل اینکه کاندیدای دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران شده است سوالات مختلفی در حوزه شهری از ایشان پرسیده شد که ایشان با تجربه در این خصوص سوالات را پاسخ دادند در ادامه گفتگوی پایگاه خبری جهانی خبر را با ایشان میخوانید:

مهمترین مسائل شهری پیش روی پایتخت چیست و آیا با توجه به وضعیت موجود اقتصادی اجتماعی مسلط بر کشور، راهکاری برای حل آن مسائل وجود دارد یا خیر؟

مهمترین مسائل موجود و پیش روی کلان شهرها (آلودگی هوا، ترافیک، حاشیه نشینی و حمل و نقل عمومی) که اکثریت هم مشترک می باشد. در شرایط اقتصادی فعلی راهکار مشخصی نمیشه ارائه کرد. اما در تهران میشود با نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خارج کردن کارگاهای آلوده کننده هوا تسکینی بر درد مردم بود. در واقع توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی میتواند نقطه امیدی برای حل معضلات ترافیکی، حمل و نقل و آلودگی هوا بود. بحث حاشیه نشینی هم که یکی از معضلات لاینحل کل کشور هست بخاطر خشکسالی های پی در پی و زمین خواریهای آقایون نور چشمی و تعطیلی چرخه صنعت و تولید کشور ..که متاسفانه اکثریت حاشیه نشین‌ها به سمت قاچاق و فروش مواد مخدرسوق پیدا کرده اند .

دیگر کارمهمی که در مدیریت شهری باید خیلی دقت شود اینکه باید مدیریت شهری را ازادمهای سیاسی و غیرتخصصی و باندبازی و فامیل بازی دور کرد ولی متاسفانه در چهارسال اخیراصلاح طلب ها از فامیل درجه یک منافقین و معاندین و کسانی که در فتنه ۸۸ چندماه زندان بودند و یا با فتنه ۸۸ هماهنگ بودن در مدیریت کلان شهرداری قرارگرفتند و لذا همین نتیجه را میتوان گرفت اَشکال اصلی انتخاب نابجای نمایندگان اعضای شورای شهرتهران هست چون غیرتخصصی و غیرکارشناسی انتخاب شدند و چون به هیچ عنوان از کار مدیریت شهری سردرنمی آوردند نهایتا دودش هم به شهرتهران و مردم عزیز شهرتهران رفت و شهررا به جنازه متحرک تبدیل کردند. شورای شهرتهران دراین چهارسال هنوز ازخواب غفلت بیدارنشدند و صد البته خودشان را به خواب زدند که مثال اینکه هرکسی خود را بخواب بزنذ نمیشود بیدارکرد. چاره گره گشای شهر تهران فقط با نیروهای متخصص انقلابی و جهادی و کف میدانی می شود حل کرد شهر و شهرداری با دست متخصصان شهر و روحیه جهادی زنده و پویا خواهد شد. انشاءالله در شورای این دوره نیروهای انقلابی فارغ ازهرگونه باند بازی و فامیل بازی وارد عرصه خواهند شد و با کارکرد و عملکرد خود دل این مردم را شاد کرده و این شهررا از کمای مرگ نجات خواهند داد.

جایگاه و نقش شورای اسلامی شهر تهران در شاکله مدیریت شهری و حل مسائل شهری چیست؟

متاسفانه به دلیل عدم توجه به جایگاه اصلی شوراهای اسلامی شهر در حکومت و دولت، تقریبا اعضای شوراهای اسلامی شهرها تبدیل به هیئت مدیره شهرداریها شده اند و نقش تصمیم سازی و تصمیم گیری مدیریت شهری را ندارند و فقط برای شهرداری تصمیم می گیرند و این تصمیمات شورایی را متزلزل میکند … عدم مدیریت یکپارچه شهری از مهمترین دلایل این وضعیت هست.

درمورد تخصص گرایی بفرمایید؟

تخصص گرایی باید در عرصه مدیریت شهری به جریان افتد، متخصصان باید در این عرصه ورود جدی داشته زیرا وجود آنان در حوزه شهرسازی، عمران و معماری برای مدیریت شهری و پارلمان محلی ضروری است. گروه‌های مختلف ضمن ارائه لیست‌هایی انتخاباتی باید به جای توجه به مسائل سیاسی به تخصص ها توجه کنند، شوراها بر خلاف مجلس بخشی از کار اداره شهر را بر عهده دارند بنابراین بهتر است به قانون تمکین کرده و به مسائل حاشیه‌ای نپردازند، همین تعداد قانونی مشخص باید متخصص بوده و مسائل شهری را درک کنند، چراکه مسائل حاشیه‌ای باید از شوراها فاصله داشته باشد .

جلوگیری از تراکم فروشی یکی از مهم‌ترین مسائل است زیرا آسیب هایی را متوجه تهران کرده و رفاه پایتخت نشینان را تحت تاثیر قرار داده است، به نظر می‌رسد این مسئله که متاسفانه هنوز ادامه دارد، از مسائل مهمی است که باید به آن پرداخته شود.
اینکه مدیران شهری و اعضاء شورای شهر طرح جامع و تفصیلی شهر تهران را در دستور کار خود قرار دهد تا ضمن ساماندهی وضعیت بهم ریخته پایتخت، مشکلات ساخت و سازها را برطرف نمایند، باید بستر ارائه خدمات با کیفیت از سوی شهرداری تهران را فراهم سازند تا در این فضا شهرداری به جای پرداختن به مسائل سیاسی، ارائه خدمت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....