تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 14:38
کد خبر : 157557

شناسایی ۵ دلیل کم تحرکی بازار ارز و سکه

شناسایی ۵ دلیل کم تحرکی بازار ارز و سکه

قیمت سکه دیروز با رشد ۱۰۰ هزارتومانی نسبت به‌روز کاری شنبه با ۳۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به کار خود خاتمه داد. معامله‌گران در بازار دیروز می‌گفتند که بازار ارز و سکه به پنج دلیل کم‌تحرک شده است. اقتصاددان: بررسی هسته مرکزی بازار سکه در سومین روز هفته جاری حکایت از آن داد که

قیمت سکه دیروز با رشد ۱۰۰ هزارتومانی نسبت به‌روز کاری شنبه با ۳۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به کار خود خاتمه داد. معامله‌گران در بازار دیروز می‌گفتند که بازار ارز و سکه به پنج دلیل کم‌تحرک شده است.

اقتصاددان: بررسی هسته مرکزی بازار سکه در سومین روز هفته جاری حکایت از آن داد که قیمت سکه در شکستن مرز مقاومت ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ناکام بود. در همین راستا آن طور که سایت اتحادیه طلا جواهر اعلام کرده قیمت سکه دیروز با رشد ۱۰۰ هزارتومانی نسبت به‌روز کاری شنبه با ۳۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به کار خود خاتمه داد. از سوی دیگر قیمت سکه رفاه بالاتر از بازار و در ۳۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بسته شد.

معامله‌گران در بازار دیروز می‌گفتند که بازار ارز و سکه به پنج دلیل کم‌تحرک شده است. دلیل اول اخباری است که رسانه‌های نزدیک به دولت درمورد ارز و منابع کافی ارز در دسترس بانک مرکزی منتشر می‌کنند. دلیل دوم نبود نقدینگی به‌خاطر سود سپرده ۳۰ درصدی و واردات خودرو است. دلیل سوم را معامله‌گران به تسویه قیمت دلار در آخر سال مرتبط می‌دانند. از سوی دیگر برخی از معامله‌گران تصور می‌کنند تسویه آخر سال دلار باید پایین بسته شود. همچنین به نظر می‌رسد که دلیل چهارم و پنجم تزریق بازارساز و انتخابات مجلس است.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد اونس طلای جهانی هفته معاملاتی جدید را در محدوده منفی آغاز کرد و روز گذشته به‌وقت‌تهران با ۲۰۱۹ دلار معامله شد.

فعالان بازار می‌گویند که بازار هنوز در انتظار عرضه سکه‌های جدید است و درصورتی‌که بانک مرکزی سکه‌های جدید را منتشر کند حباب سکه کاهش خواهد یافت.

شناسایی 5 دلیل کم تحرکی بازار ارز و سکه

در شرایط کنونی تحلیلگران معتقدند با توجه با قیمت اعلامی اتحادیه طلا، گفته می‌شود که اگر سکه امامی ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تا کف کانال یاد شده وجود دارد. البته به باور عده‌ای از تحلیلگران ماندگاری سکه بالای ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌تواند کفه ترازوی افزایشی‌ها را سنگین‌تر کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....