تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 - 19:46
کد خبر : 38575

شمارش معکوس برای جنگل خواری ۲هزار میلیارد ریالی

شمارش معکوس برای جنگل خواری ۲هزار میلیارد ریالی

حکم قاضی شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر مازندران برای واگذاری بخشی از جنگل‌های ملی به اشخاص  شمارش معکوس برای جنگل خواری ۲هزار میلیارد ریالی با حکم قطعی قضایی اقتصاددان: اسناد معتبر می گویند در یک فقره واگذاری اراضی جنگلی در منطقه “واز” شهرستان نور در استان مازندران در قالب طرح “اسکان دام”، عرصه ای به وسعت

حکم قاضی شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر مازندران برای واگذاری بخشی از جنگل‌های ملی به اشخاص

 شمارش معکوس برای جنگل خواری ۲هزار میلیارد ریالی با حکم قطعی قضایی

اقتصاددان: اسناد معتبر می گویند در یک فقره واگذاری اراضی جنگلی در منطقه “واز” شهرستان نور در استان مازندران در قالب طرح “اسکان دام”، عرصه ای به وسعت ۲۵ هزار مترمربع در قلب جنگل های هیرکانی شمال، با چشم اندازی منحصر به فرد که ارزش ریالی آن بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده، با حکم قطعی قوه قضایی در روز شنبه دوم اسفند ۹۹ برای همیشه از پیکره جنگل های هیرکانی جدا شده و به اشخاص واگذار می شود.

روایت داستان واگذاری این عرصه از جنگل های هیرکانی با ارزش ریالی نجومی، پرده از نفوذ شبکه ای رانتی بر می دارد که سال هاست با تطمیع تصمیم گیران ضعیف النفس، چشم طمع به عرصه های منابع طبیعی شمال کشور دوخته و در موارد متعددی نیز موفق شده اند.

گفته می شود مهره های این شبکه رانتی با اغفال برخی دامداران در شمال ایران که مشمول “طرح خروج دام از جنگل” شده اند، وکالت غیر رسمی – بخوانید دلالی- برای واگذاری زمین را بر عهده می گیرند و در اکثر مکاتبات رسمی نیز، نامی از مهره های اصلی این شبکه برده نمی شود.

به زعم کارشناسان، اجرای “طرح خروج دام از جنگل” طی دو دهه گذشته، نه تنها منجر به تاراج کامل ارزشمندترین اراضی ملی جلگه ای شمال ایران شده؛ بلکه به فساد گسترده ای در “تشکیلات منابع طبیعی شمال کشور” با زد وبندهای عجیب و غریب و زنجیره ای منجر شده است.

دست اندازی به ۲۵ هزار مترمربع از اراضی جنگلی در قلب جنگل های هیرکانی واقع در مجاورت روستای “واز” در شهرستان نور یکی از مصادیق زمین خواری این شبکه است.

علیرغم تمامی پیگیری های صورت گرفته برای جلوگیری از این جنگل خواری رسمی، اما شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر استان مازندران با صدور حکمی قطعی، اداره کل منابع طبیعی را به واگذاری این عرصه محکوم کرده و با ابلاغ قاضی شعبه اجرای احکام مدنی “چمستان” و فرماندهی انتظامی، مقرر است ساعت ۹:۳۰ صبح روز شنبه مورخ دوم اسفند ۹۹ این عرصه واگذار و برای همیشه از پیکر میراث جهانی هیرکانی جدا شود.

با این وجود، شوراهای اسلامی و دهیاران منطقه واز در راستای اعتراضات مردمی، نامه ای شدیدالحن به شماره ۱۱۱/۹۹ مورخ ۳۰/۱۱/۹۹ خطاب به فرماندار نور و رئیس قوه قضایی نوشته و نسبت به تجمعات مردمی و تنش های اجتماعی در پی این جنگل خواری رسمی، هشدار دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....