تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 23:55
کد خبر : 152751

شروع قدرتمند بازار گردشگری چین با فرا رسیدن سال ۲۰۲۴

شروع قدرتمند بازار گردشگری چین با فرا رسیدن سال ۲۰۲۴

بازار گردشگری چین شروعی قدرتمند را در سال ۲۰۲۴ داشت به گونه‌ای که تعطیلات سال نوی میلادی که به تازگی پایان یافته شاهد افزایش سفر به مقصدهای داخلی و خارجی بود و این رونق باعث شد تا هم از لحاظ تعداد سفرها و هم درآمد حاصله، از سطح پیش از کرونا عبور کند. وزارت فرهنگ

بازار گردشگری چین شروعی قدرتمند را در سال ۲۰۲۴ داشت به گونه‌ای که تعطیلات سال نوی میلادی که به تازگی پایان یافته شاهد افزایش سفر به مقصدهای داخلی و خارجی بود و این رونق باعث شد تا هم از لحاظ تعداد سفرها و هم درآمد حاصله، از سطح پیش از کرونا عبور کند.

وزارت فرهنگ و گردشگری روز دوشنبه اعلام کرد طی تعطیلات سه روزه (شنبه تا دوشنبه) مقاصد داخلی پذیرای ۱۳۵ میلیون گردشگر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک افزایش چشمگیر ۱۵۵٫۳ درصدی را نشان می‌دهد. این رقم ۹٫۴ درصد بالاتر از سطح ۲۰۱۹ است یعنی پیش از آنکه پاندمی کووید-۱۹ باعث مختل شدن سفرها شود. ضمنا درآمد مرتبط با گردشگری هم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۰۰٫۷ درصدی به بیش از ۷۹٫۷ میلیارد یوان (۱۱٫۲۳ میلیارد دلار) رسید. قابل توجه اینکه، رقم مذکور همچنین ۵٫۶ درصد بالاتر از رقم ثبت شده در سال ۲۰۱۹ است و با پیشی گرفتن از عملکرد قبل از کرونا، بهبود کامل صنعت گردشگری را تثبیت می‌کند. 

گردشگری داخلی و خارجی نیز طی تعطیلات سال نو یک احیای قوی را تجربه کرده است. بر اساس اعلام «سازمان ملی مهاجرت»، مجموع ورودی‌ها و خروجی‌ها در این دوره سه روزه حدودا ۵٫۱۸ میلیون نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴٫۷ برابر افزایش یافت و به سطح مشابه سال ۲۰۱۹ رسید.

آمار و ارقام آژانس‌های مسافرتی نیز منعکس کننده این روند است. پورتال مسافرتی Trip.com اعلام کرد رزرو سفرهای داخلی در پلتفرم این شرکت برای تعطیلات سال نو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶۸ درصد افزایش یافت و در عین حال رزرو سفرهای خارجی نیز یک رشد قابل توجه ۳۸۸ درصدی را تجربه کرده است.

«چیائو چنگ‌وی» مدیر پورتال مسافرتی دپارتمان گردشگری داخلی «تونیو» گفت: بازار گردشگری طی این تعطیلات جنب و جوش فراوانی از خود نشان داد و سفرهای طولانی نیز رشد قابل توجهی داشت. شهرهای ساحلی مثل «سان‌یا» در استان جزیره‌ای «های‌نان» و «شیامن» در استان «فوجیان» و همچنین دیگر مقاصد جنوبی مثل منطقه خودمختار «گوانگ‌شی جوانگ» و «یون‌نان» همگی عملکرد خوبی طی این تعطیلات داشتند.

بر اساس اعلام آژانس‌های مسافرتی، در میان مقاصد گردشگری معروف، مناطقی که مناظر برفی و یخی داشتند در این تعطیلات مورد علاقه مسافران بودند.

برای مثال «دنیای یخ و برف هاربین» در استان «هیلونگ‌جیانگ» که بخاطر بخاطر مناظر برفی و مجسمه‌های یخی معروف است، فروش بلیط خود را روز یکشنبه یعنی در دومین روز تعطیلات تعلیق کرد زیرا تقاضا بسیار زیاد بود.

«توجیا» که یک پلتفرم رزرو اقامت در خانه است، اعلام کرد بیش از ۹۰ درصد اقامتگاه‌های هاربین موجود در این پلتفرم برای تعطیلات سال نوی میلادی رزرو شدند.

دیگر شهرهای این استان از جمله «داچینگ»، «جیاموسی» و «مودان‌جیانگ» نیز بخاطر محبوبیت گردشگری برف و یخ شاهد افزایش ۵ تا ۱۰ برابری رزروهای اقامتگاه‌های خانگی بودند.

سفرهای خارجی نیز طی تعطیلات سه روزه شاهد رشد بود به ویژه به مقاصدی که نمایش‌های آتش بازی و کنسرت برای استقبال از سال نو ترتیب داده بودند.

Trip.com اعلام کرد رزرو سفرهای خارجی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدودا چهار برابر افزایش یافته و رزرو پرواز برای مقاصد خارجی طی این تعطیلات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک جهش قابل توجه ۲۶۵ درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس اعلام آژانس مسافرتی آنلاین «Qunar»، مناطق ویژه اداری هنگ کنگ و ماکائو، کوالالامپور، بانکوک و توکیو برترین گزینه‌ها برای سفرهای خارجی بودند.

Qunar تاکید کرد اتاق هتل‌ها در هنگ کنگ و ماکائو که منظره رو به نمایش‌های آتش بازی یکشنبه شب داشتند جزو پرطرفدارترین‌ها بودند و این اتاق‌ها تماما از یک ماه پیش از تعطیلات رزرو شده بودند.

«آکادمی گردشگری چین» روز دوشنبه برآورد کرد که گردشگری داخلی طی سال ۲۰۲۴ هم از لحاظ تعداد گردشگر و هم درآمد شاهد رشدی قابل توجه خواهد بود.

بر اساس گزارش منتشره از سوی این آکادمی، چین در سال جاری میلادی شاهد رسیدن سفرهای داخلی به بیش از ۶ میلیارد بار و فراتر رفتن درآمد مرتبط با گردشگری به بیش از ۶ تریلیون یوان (۸۴۱ میلیارد دلار) خواهد بود.

این پیش بینی مطمئن بر اساس احیای خوب زنجیره‌های تامین خدمات گردشگری و اقتصاد گردشگری در سال ۲۰۲۳ صورت گرفته است.

 

 

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....