تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 دی 1399 - 18:50
کد خبر : 29262

شب های پایتخت فاجعه است !؟

شب های پایتخت فاجعه است !؟

جمعی از نمایندگان مردم تهران در مجلس به دعوت سردار ساجدی‌نیا به مقر پلیس رفتند تا زیر پوست شهر تهران را در شب ببینند، محمود صادقی در خصوص نتیجه این بازدید اظهارداشت: وضعیت اسف باری را شاهد بودیم که انسان با دیدن آن دچار افسردگی می شود زیرا عمق فاجعه قابل تامل و نگران کننده

جمعی از نمایندگان مردم تهران در مجلس به دعوت سردار ساجدی‌نیا به مقر پلیس رفتند تا زیر پوست شهر تهران را در شب ببینند، محمود صادقی در خصوص نتیجه این بازدید اظهارداشت: وضعیت اسف باری را شاهد بودیم که انسان با دیدن آن دچار افسردگی می شود زیرا عمق فاجعه قابل تامل و نگران کننده است و مشاهده فقر آمیخته با فحشا تا عمق جان انسان را می سوزاند.

اقتصاددان: نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی با بیان این که شب سه شنبه از ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و بخش‌های مختلف پلیس دیدن کردیم، افزود:‌ از ساعت ۲۲ تا ۲۴ بامداد مطالبی را در قالب فیلم و اطلاعات آماری درباره جرائم و آسیب های اجتماعی در تهران به ما ارائه کردند که بسیار تکان دهنده بود.

وی گفت:‌ در ادامه از مرکز نیروی انتظامی که مربوط به بزه ها و جرائم اخلاقی می شود بازدید و با تعدادی از افراد بازداشت شده و زنان تن فروش گفتگو و از نمایشگاه وسایل توقیف شده از مجرمان و باندهای فساد دیدن کردیم.

شب های تهران صحنه های هولناکی دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با بیان این که بازدید از سه محله جنوب تهران از ساعت ۲۴ تا ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد به طول انجامید،‌ افزود: از کوچه پس کوچه ها که عبور می کردیم صحنه های هولناک و انبوه جمعیت شامل زن و مرد و پیر و جوان را شاهد بودیم که ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر نبودند، بلکه بالغ بر هزاران نفر بودند که در خیابان ها و پیاده روها پرسه می زدند و آشکارا مشغول خرید و فروش و مصرف مواد مخدر بودند.

وی افزود: ما ۱۲ نماینده مجلس، سوار خودروی ون بزرگی بودیم و خودروی پلیس جلوی خودروی ما در حرکت بود که هنگامی که به آن ها می رسیدیم با مشاهده خودروی پلیس پا به فرار می گذاشتند.

وی تاکید کرد: با وجود این که آمار و ارقام آسیب های اجتماعی را شنیده بودیم اما زمانی که با چشم خود مشاهده کردیم بیشتر به عمق فاجعه پی بردیم.

این حقوقدان و پژوهشگر مسائل حقوقی به ادامه مشاهدات میدانی خود اشاره کرد و افزود: خانه هایی که دیدیم که تا سه بامداد درب آن باز بود و در آن تردد می شد و مشخص بود که مرکز فحشا است.

صحنه فقر توام با فحشا در کشور اسلامی تکان دهنده است

وی ادامه داد: مشاهده این وضعیت در این محله های فقیرنشین و نمایش صحنه فقر توام با فحشا در کشور اسلامی تکان دهنده بود.

وی ابرازداشت:‌ متاسفانه پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی ما شاهد این صحنه ها در این گستره تنها در بازدید از سه محله نزدیک به هم هستیم که البته مفاسد اجتماعی اختصاص به محله های فقیر ندارد.!!!

فقر اقتصادی و فقر فرهنگی مهمترین عامل پیدایش آسیب های اجتماعی است

دبیر کمیسیون انجمن های علمی ایران در پاسخ به این سوال که مهمترین دلایل پیدایش آسیب های اجتماعی چیست؟ عنوان کرد:‌ دلیل ایجاد آسیب های اجتماعی نیاز به بررسی های عمیق دارد و این اقدامات مقوله پیچیده، چندعاملی و نیازمند بررسی های جامع، روانشناسی و حتی سیاسی است.

وی تاکید کرد:‌ یکی از علل آشکار و اصلی پیدایش آسیب های اجتماعی فقر اقتصادی و فقر فرهنگی است.

وی با بیان این که نبود پشتیوانه مالی و معنوی از عوامل مهم گرایش به این قبیل آسیب ها است، ادامه داد: در این شب در گفتگو با زنان تن فروش، خانم میان سالی می گفت سرپرست خانوار و دارای مادر پیر و از داشتن شغل و بیمه محروم است و کاری را آموزش ندیده که بخواهد از آن طریق گذران زندگی را داشته باشد.

رییس هیات مدیره موسسه دارایی های فکری و فناوری مدرس اضافه کرد:‌ دختر جوانی نیز در این خصوص گفت که در نوجوانی مورد تجاوز قرار گرفته و خانواده او را طرد کردند و از شهرستان به تهران آمده و از این طریق زندگی را می گذراند.

وی با بیان این که دو جنسیتی نیز زمینه ای برای بروز انحرافات جنسی است که باید به آن پرداخته شود، گفت: در دیدار دو روز پیش من با دو جنسیتی ها، آنان گفتند که نیاز به عمل جراحی برای تعیین جنسیت خود دارند و هم اکنون در یک سرگردانی روانی و ابهام در وضعیت به سر می برند که این شرایط زمینه ای برای انحرافات جنسی بوجود آورده و آنان حتی از شهرستان های دور به این منظور به تهران آمده اند.

وی تاکید کرد: نیاز است این افراد شناسایی و مورد حمایت مالی و مشاوره ای قرار گیرند و هر چه زودتر درمان شوند تا اشتغال و ازدواج مناسبی نیز داشته باشند.

این مولف و مشاور اسبق وزیر علوم گفت: در دیدار از محله های تهران نماینده ای از سازمان برنامه و بودجه نیز همراه ما بود که قول پیگیری در مورد حل مشکل دوجنسیتی ها را داد زیرا انجام عمل جراحی برای آنان ۳۰ تا ۴۰ میلیو ن تومان هزینه دارد و همه نمی توانند از پس هزینه آن برآیند.

بیکاری و فقر مالی و اقتصادی عامل گسترش قاچاق و مواد مخدر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....