تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1400 - 17:10
کد خبر : 76983

شاخص بورس سطح حمایت را از دست داد

شاخص بورس سطح حمایت را از دست داد

در روزی که ۹۷ درصد ارزش معاملات بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت شاخص بورس از سطح حمایت یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد پائین‌تر آمد. اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه، ۱۸ بهمن ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۷ هزار و ۵۶۱ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و

در روزی که ۹۷ درصد ارزش معاملات بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت شاخص بورس از سطح حمایت یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد پائین‌تر آمد.

اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه، ۱۸ بهمن ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۷ هزار و ۵۶۱ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۲ هزار و ۵۱۵ واحدی در سطح ۳۲۳ هزار و ۹۸۴ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۴ واحد پائین آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۳۷۳ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۱۱۹ نماد رشد قیمت داشتند که ۷۶ نماد بورسی و ۴۳ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۳۵۹ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۵۸ نماد بورسی و ۱۰۱ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۲۴ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۷۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

گروه‌‌های قرمز بورس

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های «فعالیت جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی» و «خودرو و ساخت قطعات» کاهش یافت و این ۲ گروه قرمزترین گروه‌های بازار بودند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «خودرو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و «ومعادن»، «شتران» و «بوعلی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «وملل» و «فرابورس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «تجلی» و «توسن» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و شتران و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای تجلی، توسن و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۶۲ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۵۷ هزار و ۹۷۲ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و با کاهش ۳۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان رسید که ۲ درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

شاخص بورس سطح حمایت را از دست داد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....