تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1400 - 21:05
کد خبر : 66516

سیگنال جدید از احتمال طولانی شدن مذاکرات برجام

سیگنال جدید از احتمال طولانی شدن مذاکرات برجام

از اظهارات امروز باقری کنی به نظر می‌رسد که احتمالا نباید تا پایان سال میلادی جاری انتظار احیای برجام را داشت.  به نظر می‌رسد مقامات کشورمان انتظار ندارند توافقی تا پایان سال ۲۰۲۱ (در یک ماه و ۲۰ روز پیش رو) برای رفع تحریم حاصل شود. علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر خارجه امروز اینکه فرانسه

از اظهارات امروز باقری کنی به نظر می‌رسد که احتمالا نباید تا پایان سال میلادی جاری انتظار احیای برجام را داشت.

 به نظر می‌رسد مقامات کشورمان انتظار ندارند توافقی تا پایان سال ۲۰۲۱ (در یک ماه و ۲۰ روز پیش رو) برای رفع تحریم حاصل شود.

علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر خارجه امروز اینکه فرانسه سال میلادی آینده ریاست اتحادیه اروپا را برعهده می‌گیرد را اتفاقی مثبت در مسیر مذاکرات وین دانست و اظهار کرد: «فرانسه از ابتدای سال آینده میلادی و در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۲ ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد و طبیعتا یک نقش‌آفرینی فراملی می‌تواند داشته باشد و در این زمینه فرصت مناسبی هم در ارتقای مناسبات تهران و پاریس و همینطور نقش‌آفرینی فرانسه هم در تعاملات منطقه‌ای و هم در مسیر مذاکراتی وجود دارد که هشتم آذر در وین انجام خواهد شد.»

البته او امروز در مصاحبه با نشریه فرانسوی فیگارو این را هم گفته که « قرار نیست تا ابد میز مذاکرات در وین برقرار باشد بلکه قرار است مذاکرات در وین به توافق منجر شود».

باقری خواهان نقش مستقل‌تر فرانسه در مذاکرات برجام شد

مذاکرات برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران هشتم آذر (۲۹ نوامبر) در وین شروع می‌شود. با توجه به آنکه برخی منابع غربی طی ماه‌های گذشته زمان گریز هسته‌ای (مدت زمان لازم برای تولید سوخت موردنیاز برای سلاح اتمی) ایران را در حدود ۲ ماه تخمین زده‌اند، این گمانه‌زنی وجود دارد که فرصت چندانی برای احیای برجام باقی نمانده باشد. مقامات آمریکایی در هفته‌های گذشته بارها مدعی شده‌اند که پنجره فرصت برای توافق در حال بسته شدن است و ممکن است به زودی تهران به حدی از دانش هسته‌ای برسد که غیرقابل بازگشت باشد و در چنین صورتی احیای برجام دیگر فایده نخواهد داشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....