تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 - 12:24
کد خبر : 64048

سکه به ۱۲ میلیون تومان بازمی گردد؟

سکه به ۱۲ میلیون تومان بازمی گردد؟

پس از کش و قوس فراوان بار دیگر توجه به بازار سکه و طلا جلب شده است. هر سکه امامی دیروز در میانه‌های کانال ۱۱ میلیون معامله می‌شد و حالا اما با دو محرک تازه روبرو شده است که احتمالا بازپس‌گیری کانال ۱۲ میلیون تومانی را تقویت می‌کند. قیمت اونس طلا در بازار جهانی مسیر

پس از کش و قوس فراوان بار دیگر توجه به بازار سکه و طلا جلب شده است. هر سکه امامی دیروز در میانه‌های کانال ۱۱ میلیون معامله می‌شد و حالا اما با دو محرک تازه روبرو شده است که احتمالا بازپس‌گیری کانال ۱۲ میلیون تومانی را تقویت می‌کند.

قیمت اونس طلا در بازار جهانی مسیر صعودی را در پیش گرفته است و تا این لحظه به سطح ۱۷۸۰ دلار بر هر اونس رسیده است. احتمال اثرات تورمی رشد قیمت انرژی و ناتوانی بانک‌های مرکزی و دولت‌ها برای مقابله با تورم حاصله از رشد بهای تمام شده تولید عامل حمایتی از قیمت طلا در بازار جهانی محسوب می‌شود. بر این اساس اگر اونس طلای جهانی بتواند به مسیر صعودی خود ادامه دهد می‌تواند همچنان از قیمت سکه و طلای داخلی نیز حمایت کند.
در بازار داخل نیز دلار که تا کف ۲۷ هزار تومانی عقب نشسته بود اما طی روزهای اخیر بار دیگر مسیر صعودی را در پیش گرفته است و در حال نزدیک شدن به میانه این کانال است. رشد قیمت دلار در بازار داخلی ارزش ذاتی طلای داخلی را افزایش می‌دهد و عامل حمایتی از قیمت سکه و طلا در بازار داخل محسوب می‌شود. برای دلار مهمترین عامل را باید اخبار سیاسی پیرامون برجام دانست و البته این موضوع نیز مورد توجه است که در وضعیت نابسامانی اقتصاد کشور اگر هر چه سریعتر راه‌حلی برای جبران کسری بودجه و همچنین افزایش درآمدهای ارزی کشور نشود نه تنها نمی‌‌توان انتظار افت نرخ دلار را داشت بلکه احتمال رشد بیشتر نیز وجود دارد. در حالی‌که تنها اختلاف کمتر از ۳ درصدی با قیمت ۱۲ میلیون تومان وجود دارد احتمال بازپس گیری این سطح دور از انتظار نیست.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....