تاریخ انتشار : دوشنبه 19 دی 1401 - 21:28
کد خبر : 111445

سومین روز صعودی شاخص بورس؛ ۶۷ هزار واحد بالاتر از چهارشنبه

سومین روز صعودی شاخص بورس؛ ۶۷ هزار واحد بالاتر از چهارشنبه

روز دوشنبه شاخص کل بورس تهران برای سومین روز متوالی صعود کرد، در مجموع سه روز اخیر شاخص بیش از ۶۷ هزار واحد رشد کرده است. اقتصاددان: امروز دوشنبه نوزدهم دی ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با افزایش ۱۱ هزار و ۶۷۸ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و

روز دوشنبه شاخص کل بورس تهران برای سومین روز متوالی صعود کرد، در مجموع سه روز اخیر شاخص بیش از ۶۷ هزار واحد رشد کرده است.

اقتصاددان: امروز دوشنبه نوزدهم دی ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با افزایش ۱۱ هزار و ۶۷۸ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و ۶۴۶ هزار و ۹۰۷ واحد بالا آمد. بدین ترتیب شاخص برای سومین روز متوالی صعود کرد، در مجموع سه روز اخیر شاخص بیش از ۶۷ هزار واحد رشد کرده است.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳ هزار و ۹۶۲ واحدی در رقم ۴۹۶ هزار و ۴۰۱ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش ۱۵۱ واحدی در سطح ۲۰ هزار و ۹۰۸ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۴۵۷ نماد رشد قیمت داشتند و ۱۹۰ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۷۱ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای شستا، تاپیکو، فارس، شتران، فولاد و دو نماد معدنی کگل و کچاد بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای شپدیس، وبملت و وبانک بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بازار به ثبت رساندند.

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، آریا و شگویا بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای بپاس، کوثر و خدیزل بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شستا بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خودرو در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و قچار پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار  

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۳۱ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۱۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان بود که ۹۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش ۱٫۲ درصدی به نسبت روز گذشته به رقم ۱۰ هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات دوشنبه، ۱۷۰ نماد صف خرید داشتند و ۱۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با افت ۲۴ درصدی به ۷۷۶ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش ۲۸ درصد کاهش یافت و ۳۷۰ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد فاذر (شرکت صنایع آذر آب) با صف‌ خرید ۶۳ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فاذر، نمادهای خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر، تنها دو نماد در پایان معاملات صف فروش داشتند. بیشترین صف فروش در پایان معاملات دوشنبه به نماد گدنا اختصاص داشت و پس از گدنا، نماد شدوص در رتبه‌ بعدی قرار داشت.

 سومین روز صعودی شاخص بورس؛ 67 هزار واحد بالاتر از چهارشنبه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....