تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 شهریور 1399 - 19:09
کد خبر : 17978

سود خودرو به جیب دلال می رود

سود خودرو به جیب دلال می رود

بررسی دلایل افزایش قیمت خودرو در برنامه #گفتگویویژهخبری شبکه ۲ سیما/ تکلیف بازار بی‌ثبات خودرو را چه کسی مشخص می‌کند؟ شیوا، رئیس شورای رقابت: اقتصاددان: از اردیبهشت امسال مسئولیت قیمت‌گذاری مجدداً از سوی وزارت صمت به ما بازگردانده شد .حدود ۱۴ ماه بود که هیچ یک از خودرو‌ها افزایش قیمتی نداشت و وزارت صمت از

بررسی دلایل افزایش قیمت خودرو در برنامه #گفتگویویژهخبری شبکه ۲ سیما/ تکلیف بازار بی‌ثبات خودرو را چه کسی مشخص می‌کند؟

شیوا، رئیس شورای رقابت:

اقتصاددان: از اردیبهشت امسال مسئولیت قیمت‌گذاری مجدداً از سوی وزارت صمت به ما بازگردانده شد .حدود ۱۴ ماه بود که هیچ یک از خودرو‌ها افزایش قیمتی نداشت و وزارت صمت از بهمن ۹۷ افزایش قیمتی برای خودرو‌ها اعمال نکرده بود.
ما اکنون دستورالعمل‌ها را برای تمامی خودرو‌ها صادر کرده‌ایم. قیمت‌هایی که اعلام کرده‌ایم هم برای مصرف کننده و هم تولیدکننده عادلانه است.

باید متقاضی واقعی را پیدا کرد، ما شروط بسیار زیادی گذاشتیم مبنی بر اینکه چه کسانی می‌توانند از قیمت عادلانه استفاده کنند اما آیا تمام کسانی که الان در قرعه کشی برنده می‌شوند تقاضای واقعی دارند؟ اگر خودرو عادلانه توزیع شود شاید مشکلات تا حدودی حل شود.

ما سود منطقی برای خودروسازان را حدود ۱۰ درصد در نظر گرفته‌ایم .هزینه مالی ۵ درصد و هزینه معاملات را به خاطر وضعیت موجود ۵ درصد در نظر گرفته‌ایم.

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت:

تولید خودرو تا ۱۶ شهریور ۲۵ درصد رشد داشته است یعنی امسال ۳۹۹ هزار دستگاه خودرو تولید کرده‌ایم این در حالیست که سال گذشته ۳۳۵ هزار دستگاه تولید شد، امسال ۳۲۴ هزار دستگاه تحویل مشتریان داده شده است.

صنعت خودرو نهاده‌های تولید را روزانه خریداری می‌کند، نرخ ارز و ماهیت بورس کالا متغیر است لذا نهاده‌ها را با قیمت روز خریداری می‌کنیم و سایر نهاد‌ها هم تابع نرخ ارز است.

قیمت در محل عرضه و تقاضا خود را پیدا می‌کند یعنی باید قیمت به گونه‌ای تعیین شود که در یک نقطه تعادل خود را پیدا کند، لذا قیمت امروز نسبت به گذشته عادلانه‌تر و منطقی‌تر است.

رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی:

مبنای قیمت خودرو، نرخ اعلامی شورای رقابت است، تا وقتی که در عرضه، سقف قیمت مشخص نشده و حدود قیمت تعیین نشده باشد نمی‌توانیم اسم آن را گران‌فروشی بگذاریم، هر چند که گران‌فروشی لحاظ می‌شود.

️سازمان تعزیرات حکومتی دستش برای اعلام گران‌فروشی بسته است. خودروساز و مردم از اختلاف قیمت‌ها راضی نیستند، عده‌ای به عنوان دلال و واسطه بازار را مدیریت می‌کنند و سود اصلی به جیب آن‌ها می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....