تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 - 21:11
کد خبر : 80564

سه دلیل برای بیت کوین ۶۰ هزار دلاری

سه دلیل برای بیت کوین ۶۰ هزار دلاری

بیت کوین (BTC) روز دوشنبه به زیر ۳۸ هزار دلار سقوط کرد و تمام سودهایی که در هفته گذشته به سبب رشد قیمت تا ۴۴ هزار ایجاد کرده بود، از دست داد. افزایش قیمت نفت، بیت کوین را به زیر ۴۰ هزار دلار روانه کرد به نظر می‌رسد این اتفاق عمدتاً به دلیل فروش دارایی‌های

بیت کوین (BTC) روز دوشنبه به زیر ۳۸ هزار دلار سقوط کرد و تمام سودهایی که در هفته گذشته به سبب رشد قیمت تا ۴۴ هزار ایجاد کرده بود، از دست داد.

افزایش قیمت نفت، بیت کوین را به زیر ۴۰ هزار دلار روانه کرد

به نظر می‌رسد این اتفاق عمدتاً به دلیل فروش دارایی‌های پرریسک باشد، که منجر به افزایش ۱۸ درصدی قیمت نفت خام در حدود ۱۳۹ دلار در هر بشکه شد. ابن رقم بالاترین سطح از سال ۲۰۰۸ است.

به طور کلی بیت کوین و سایر رمزارزها دارایی امنی محسوب نمی‌شوند و این موضوع در ناتوانی بیت کوین در عدم پوشش نوسانات مداوم به خوبی منعکس شده است. همچنین ضریب همبستگی رمزارزها با شاخص سهام نزدک بیش از گذشته افزایش یافته و به ۰.۸۷ رسید. سهام و کریپتوکارنسی هردو دارایی و سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک محسوب می‌شوند.

در مقابل، همبستگی بیت کوین با طلا، رقیب اصلی خود، به منفی ۰.۳۸ رسید، که نشان می دهد آنها در طول آشفتگی بازار تا حد زیادی در مقابل یکدیگر حرکت کرده اند.

Loading...

در حال حاضر نگرانی‌های زیادی در بازار کریپتو کارنسی وجود دارد. در این راستا می‌توان به روند صعودی ارزش دلار ، مسدود شدن دارایی‌‌ها تحت شرایط خاص توسط حکومت‌ها، تشدید درگیری ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین، چشم انداز افزایش نرخ بهره در ماه جاری و همچنین امضای اعمال قوانین در حوزه کریپتوکارنسی توسط بایدن اشاره کرد.

با وجود اینکه تمامی عوامل گفته شده بسیار مهم و تاثیرگذار هستند اما نشانه‌های تکنیکالی و آنچین، سناریویی از احتمال رشد قیمت بیت کوین به سطوح بالاتر، حتی تا ۶۰ هزار دلار، ارایه می دهند.

پشتیبانی چند ساله خط روند صعودی

اگر تاریخ تکرار شود، سطح حمایتی خط روند صعودی یک ساله بیت کوین می تواند زمینه را برای بازگشت احتمالی به سطح مقاومت ۶۰ هزار دلاری را فراهم کند.

قابل توجه است خط روند اشاره شده کف یک مثلث است که بیت کوین در آن در حال نوسان بوده و اکنون به سطح حمایتی آن بسیار نزدیک است. در این مثلث سطح پایین به عنوان منطقه تجمع و سطح بالا به عنوان منطقه توزیع برای معامله‌گران عمل می‌کند.

Loading...

 

تعداد نهنگ های BTC در حال افزایش است

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،  داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بزرگ در سطح حدودا ۳۸ هزار دلار اقدام به خریدهای سنگین نموده‌اند. اگر نگاهی به روند تعداد ادرس‌های بیت‌کوین که بیش از ۱۰۰۰ هزار بیت کوین نگهداری می‌کنند بیاندازیم متوجه می‌شویم این فاکتور تنها در یک روز از ۲۱۲۷ به ۲۲۶۶ آدرس افزایش یافته است، چیزی در حدود ۱۳۹ ادرس!

در همان دوره، قیمت BTC از نزدیک ۳۸ هزار دلار به حدود ۴۵ هزار دلار افزایش یافت. با وجود اینکه بیت کوین در حفظ این قیمت موفق نبود و دوباره مسیر نزولی را در پیش گرفت اما تغیر چندانی در تعداد این آدرس‌ها پدید نیامد که نشان می دهد سرمایه گذاران ثروتمند تصمیم گرفتند که بیت کوین خود را با وجود احساسات نزولی موقت حفظ کنند.

به نظر می‌رسد که منطقه بین ۳۳ تا ۳۸ هزار دلار یک منطقه انباشت با حجم بالا برای خریداران این رمزارز بوده است، به طوری که آن را به حمایت قوی تبدیل کرده و عبور از محدوده مذکور را برای خرس ها دشوار کرده است.

بیت کوین در حال حاضر بر روی محدوده کنترل قرار دارد.

Loading...

روند خروج بیت کوین ادامه دار است

داده‌ها نشان می‌دهند که خروج هفتگی بیت‌کوین از صرافی‌ها از اکتبر ۲۰۲۱ تا کنون ۸۱ درصد مثبت بوده است، یعنی حتی در شرایطی که بیت‌کوین نزدیک به پایین‌ترین حد خود در شش ماه گذشته قرار دارد همچنان خروج بیت کوین و تمایل به نگهداری و حفظ آن زیاد است. این روند بیشتر به فاز انباشت نزدیک است.

جالب توجه است که در ۲۱ هفته از ۲۶ هفته گذشته، خروج بیت کوین از صرافی‌ها بیشتر از ورود آن بوده است.

خروج بیشتر بیت کوین از صرافی ها نشان می دهد که سرمایه گذاران به دنبال نگه داشتن بیت کوین برای بلندمدت هستند. برعکس، افزایش ورودی بیت کوین به صرافی ها نشان دهنده تمایل به مبادله بیت کوین با سایر دارایی های دیجیتال یا ارزهای فیات است.

بر اساس گزارش CryptoQuant، در مجموع، میزان موجودی بیت کوین در صرافی ها به کمتر از ۲.۴ میلیون بیت کوین در حال حاضر رسیده، که کمترین میزان از سپتامبر ۲۰۱۸ است.

Loading...

 

آن روی دیگر بازار کریپتو کارنسی

اما این پایان ماجرا نیست. در حالی که آیتم‌های مساعدی در رابطه با قیمت بیت کوین وجود دارد اما برای پیش بینی قیمت آن باید عوامل دیگری را نیز در نظر گرفت.

عدم توانایی بیت کوین در شکست مقاومت ۳۹ هزار دلار و افزایش نگرانی های نظارتی دوباره بازار را تحت تأثیر قرار داده است.

اگر عوامل تکنیکال ودرون شبکه‌ای را کنار بگذاریم، اقتصاد کلان و شرایط فاندامنتال کاملا مقابل بیت کوین قرار دارند.

در روز گذشته خبری مبنی بر اینکه رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد در اواخر هفته فرمان اجرایی در راستای استراتژی دولت در رابطه با رمزارزها را امضا کند به نگرانی‌های موجود افزود.

با افشای فرمان اجرایی آتی و درگیری‌های جاری در اوکراین تلاش این رمزارز برای رسیدن و غلبه بر ۴۰ هزار دلار خنثی شد و آن را مجددا به سمت ۳۷ هزار دلار روانه کرد.

در اینجا دیدگاه چند تحلیلگر را در مورد قیمت بیت کوین در شرایط کنونی مورد بررسی قرار می‌دهیم. اغلب این تحلیلگران دیدگاه مخالف با آنچه در بالا ذکر شده است بیان کرده‌اند.

 

آیا نشانه هایی از تجمع وجود دارد؟

یک چشم انداز نزولی برای اقدام فعلی قیمت توسط معامله گر کریپتو و کاربر مستعار توییتر “Crypto Tony” ترسیم شده است. این تحلیلگر اعتقاد دارد که در صورت شکست حمایت فعلی امکان افت بیت کوین تا ۲۰ هزار دلار وجود دارد. این تحلیلگر بر اساس امواج الیوت و هدف قیمتی موج C این سناریو را مطرح کرده است.

از طرف دیگر تحلیلگر و مشارکت‌کننده کوین‌تلگراف، Michaël van de Poppe، دیدگاه خوش‌بینانه‌تری نسبت به ضعف فعلی ارائه داد. وی نمودار زیر را منتشر کرد که احتمال کاهش قیمت بیت‌کوین تا محدوده ۳۶ هزار دلار را نشان می‌دهد.

Loading...

وی بیان کرد که بیت کوین پس از افت قیمت از ۳۹ هزار دلار، همچنان در حال اصلاح است. و می‌تواند بعد از افت تا ۳۶ هزار دلار مجددا مسیر صعودی را در پیش گیرد.

به عقیده یک تحلیلگر به اسم plan c تا زمانی که قیمت بیت کوین در بالای ۲۹ هزار دلار قرار دارد، بیت کوین فاز نزولی خود را شروع نکرده است. ۲۹ هزار دلار در واقع یک سیکل تجمع است و اگر این سطح از دست رود وارد سیکل نزولی خواهیم شد و این یک تعریف سنتی از بازار خرسی است.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۶۸تریلیون دلار و نرخ تسلط بیت کوین ۴۲.۳ درصد است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....