تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 شهریور 1401 - 17:13
کد خبر : 100684

سهم ما از نفت کو؟

سهم ما از نفت کو؟

سهم ما از نفت کو؟ نوذر اولیا/رامهرمز بخش ابوالفارس_رامهرمز با دارا بودن۱۱۰ حلقه چاه نفتی و گازی، نفتخیز ترین بخش کشور محسوب میشود که مدام مردم ابوالفارس با تکیه بر نفتخیز بودن این منطقه خواهان عدالت در تخصیص بودجه و توجه ویژه به زیرساخت ها و توسعه عمرانی در منطقه بوده اند تا اینکه با

سهم ما از نفت کو؟

نوذر اولیا/رامهرمز

بخش ابوالفارس_رامهرمز با دارا بودن۱۱۰ حلقه چاه نفتی و گازی، نفتخیز ترین بخش کشور محسوب میشود که مدام مردم ابوالفارس با تکیه بر نفتخیز بودن این منطقه خواهان عدالت در تخصیص بودجه و توجه ویژه به زیرساخت ها و توسعه عمرانی در منطقه بوده اند تا اینکه با مطالبه گرى های همگانی از سوی مردم بخش ابوالفارس سرانجام باوج، با توجه به مرکزیت در ابوالفارس تبدیل به شهر شد.

نماینده پر تلاش و فعال شهرستان های رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی با تلاش های فراوانی شروع به گرفتن حق و حقوق پایمال شده ی مردم ابوالفارس طی این چهار دهه از نفت، وزارت بهداشت، و دیگر وزارت های مربوطه کرده است که نتیجه ی آن پتروپالایش ابوالفارس، تبدیل درمانگاه باوج از تایم اداری با حالت شبانه روزی، تأسیس شهرداری باوج و دریافت سهمیه های قیر رایگان از شرکت نفت و بودجه هایی مربوط به بهسازى جاده های بین روستایی بوده که در این باره تلاش های حاج ابراهیم متینیان قابل ستایش بوده و قدر دان زحمات ایشان خواهیم بود.

اما متأسفانه نظارت کافی در توزیع و تقسیم این موارد صورت نگرفته و عدالت رعایت نشده و به برخی از روستاها توجه ویژه ای شده و برخی روستاها اصلا دیده نشده اند.

بطور مثال خوراک پتروپالایش ابوالفارس قرار است از شرکت نفت پارسی دره نی تأمین شود اما روستاهایی مثل تنگ تلخ، شهرک شهید رجایی، شمیلان، نوران، و دوگچه و دره نی که نفت پارسی دره نی از چاه های نفتی حفاری شده در این روستاها بهره برداری میشود هیچ جایگاهی در استخدامی های پترو پالایش ندارند!!!

اگر چه بعلت نداشتن طرح های هادی امکان تخصیص بودجه از اعتبارات نفت به روستاهایی که دارای طرح هادی نیستند وجود ندارد و تا الان به همین علت از اعتبارات گرفته شده و سهمیه ی قیرهای رایگان در این روستاها استفاده نشده اما آیا امکان تخصیص بودجه از اعتبارات گرفته شده از شرکت نفت برای جاده کوهگرده به باوج وجود ندارد که تبدیل به معضلی برای مردم پایین دست باوج شده و امکان ریزش و تخریب آن در زمستان آینده و قطع راه ارتباطی کوهگرده به مرکز ابوالفارس(باوج) برای همیشه هم وجود دارد؟چرا از بودجه های گرفته شده از شرکت نفت خرج جاده های بین روستایی، روستاهای نفتی ابوالفارس نمیشود اما در عوض این بودجه ها را بصورت چشمگیری در روستاهای غیر نفتی هزینه میکنند؟

سهم روستاهای نفتی پایین دست باوج از جمله شمیلان،دره نی،نوران،دوگچه و شهرک شهید رجایی در استخدامی های پتروپالایش ابوالفارس،شهرداری باوج،درمانگاه شبانه روزی باوج کجاست؟

امید است که این نگاه تبعیض آمیزانه۴۰ساله در ابوالفارس به پایان برسد و بصورت عادلانه به همه روستاهای بخش ابوالفارس توجه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....