تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 دی 1401 - 21:30
کد خبر : 110827

سهم‌های بانکی برنده روز نزولی بورس تهران +اینفو

سهم‌های بانکی برنده روز نزولی بورس تهران +اینفو

در روزی که شاخص‌های بازار سهام نزول کردند، قیمت سهام اغلب نمادهای بانکی رشد کرد و بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری سبزترین گروه بازار بود. اقتصاددان: امروز چهارشنبه چهاردهم دی ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با ریزش ۱۲ هزار و ۱۹۶ واحدی نسبت به روز کاری قبل

در روزی که شاخص‌های بازار سهام نزول کردند، قیمت سهام اغلب نمادهای بانکی رشد کرد و بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری سبزترین گروه بازار بود.

اقتصاددان: امروز چهارشنبه چهاردهم دی ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با ریزش ۱۲ هزار و ۱۹۶ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۱۵۷ واحد پائین آمد. در هفته اخیر، به استثنای روز دوشنبه، در باقی روزهای هفته شاخص کل روند نزولی داشته است.

شاخص کل هم وزن نیز با افت ۲ هزار و ۲۱۷ واحدی در رقم ۴۷۳ هزار و ۱۹۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش ۱۶۱ واحدی در سطح ۲۰ هزار و ۲۱۵ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۳۰۱ نماد رشد قیمت داشتند و ۳۵۸ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۴۶ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۴ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای بانکی رشد کرد و بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری سبزترین گروه بازار بود. نمادهای فولاد، فملی، میدکو، شستا، شپنا و شبندر بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای حکشتی، وبملت، وپارس، خودرو، وبصادر و وتجارت بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بازار به ثبت رساندند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، آریا و شاوان بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای دی، وکبهمن و فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را در افت شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خودرو بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خساپا در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار  

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۲ هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۱۷ میلیارد تومان بود که ۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش ۳۲ درصدی به نسبت روز گذشته به رقم ۶ هزار و ۶۷۱ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات چهارشنبه، ۱۲۵ نماد صف خرید داشتند و ۳۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با رشد ۱۴ درصدی به ۴۸۶ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش ۱۶ درصد افزایش یافت و ۷۲۵ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد فاذر (شرکت صنایع آذر آب) با صف‌ خرید ۵۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فاذر، نمادهای وسینا (بانک سینا) و خمحرکه (شرکت نیرومحرکه) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین صف فروش در پایان معاملات چهارشنبه به نماد گدنا اختصاص داشت و پس از گدنا، نمادهای ولبهمن، بپاس، دلقما و ساینا در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

 سهم‌های بانکی برنده روز نزولی بورس تهران +اینفو

پ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....