تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 - 16:04
کد خبر : 47453

سقوط قیمت نفت به دنبال گسترش کرونا در آسیا

سقوط قیمت نفت به دنبال گسترش کرونا در آسیا

به دنبال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا و همچنین نگرانی از رشد تورم، قیمت نفت روز چهارشنبه حدود یک درصد کاهش یافت. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، به دنبال تجدید نگرانی‌ها در مورد وضعیت تقاضا با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آسیا و ترس از تورم که می‌تواند فدرال رزرو آمریکا را

به دنبال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا و همچنین نگرانی از رشد تورم، قیمت نفت روز چهارشنبه حدود یک درصد کاهش یافت.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، به دنبال تجدید نگرانی‌ها در مورد وضعیت تقاضا با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آسیا و ترس از تورم که می‌تواند فدرال رزرو آمریکا را به افزایش نرخ بهره واردار کند و در نتیجه منجر به محدودیت رشد اقتصادی شود، قیمت نفت برای دومین روز متوالی، روز چهارشنبه سقوط کرد.

معاملات آتی نفت خام برنت با ۵۷سنت معادل ۰٫۸درصد سقوط، به ۶۸دلار و ۱۴سنت در هر بشکه رسید. این معیار پس از صعود به بالای کانال ۷۰دلاری در اوایل جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه، ۱٫۱درصد کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز پس از تجربه افت ۱٫۲درصدی روز گذشته، ۶۱سنت معادل ۰٫۹درصد کاهش یافت و به قیمت ۶۴دلار و ۸۸سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

صعود برنت به کانال ۷۰دلاری ناشی از خوش‌بینی نسبت به بازگشایی اقتصادهای ایالات متحده و اروپا، از بزرگترین مصرف‌کنندگان نفت در جهان بود. اما به دنبال آن، با کاهش تقاضای سوخت در آسیا، به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند، تایوان، ویتنام و تایلند، که باعث ایجاد موج محدودیت‌های حرکتی جدیدی شد، عقب‌نشینی کرد.

وندانا هری، تحلیلگر انرژی در Vanda Insights در سنگاپور اذعان داشت: “تجارت دیروز دوباره ثابت کرد که کانال ۷۰دلاری غیرمنطقی است.”

هری در ادامه گفت: “از آنجا که بازگشایی و محدویت در سراسر جهان، اکنون در متنوع‌ترین حالت ممکن از ابتدای بیماری همه‌گیر قرار دارد، ارزیابی تصویر تقاضای جهانی همچنان چالش‌برانگیز است.”

همچنین عدم قطعیت در خصوص تورم نیز باعث شد سرمایه‌گذاران تمایل خود را به بازارهای پر ریسک‌تر مانند نفت کاهش دهند.

جاستین اسمیرک، اقتصاددان ارشد Westpac اظهار کرد: “یک بازی ریسک‌گریزی گسترده‌تری در حال وقوع است.”

اسمیرک گفت: “گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به دلیل ترس از تورم، چشم‌انداز رشد و متعاقبا تقاضای فرآورده‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

به گفته وی: “بانک فدرال (در خصوص پایین نگاه داشتن نرخ بهره) بسیار مصمم است، اما گمانه‌زنی‌ها در خصوص تغییر زودهنگام وجود دارد.”

بانک فدرال اعلام کرد که نرخ بهره تا سال ۲۰۲۳ در پایین‌ترین سطح فعلی خود باقی خواهد ماند؛ با این حال، بازارهای آتی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران معتقدند نرخ‌ها ممکن است تا سپتامبر ۲۰۲۲ شروع به افزایش کند.

سرمایه‌گذاران همچنین در انتظار آخرین اطلاعات ذخایر نفت خام و فرآورده‌‌های آن در ایالات متحده از سوی اداره اطلاعات انرژی که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، هستند.

به گفته دو منبع بازار، آمار ارائه شده از سوی موسسه نفت آمریکا روز سه‌شنبه نشان داد که موجودی نفت خام در هفته منتهی به ۱۴می، ۶۲۰هزار بشکه افزایش یافته، در حالی که موجودی بنزین ۲٫۸میلیون بشکه، و فرآورده‌های تقطیر شده ۲٫۶میلیون بشکه کاهش یافته است.

افزایش ذخایر نفت خام، کمتر از افزایش ۱٫۶میلیون بشکه بود که تحلیلگران به طور متوسط تخمین زدند، در حالی که کاهش ذخایر بنزین و فرآورده‎‌های تقطیر شده بیش از حد انتظار بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....