تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 - 15:48
کد خبر : 115935

سقوط سهام خودرویی بورس

سقوط سهام خودرویی بورس

امروز گروه خودرو و ساخت قطعات قرمزترین گروه بازار بود و تمامی نمادهای این گروه ریزش قیمت داشتند. اقتصاددان: امروز سه‌شنبه بیست و پنجم بهمن ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با ریزش ۱۰ هزار و ۳۱۴ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۹۶۳ واحد پائین

امروز گروه خودرو و ساخت قطعات قرمزترین گروه بازار بود و تمامی نمادهای این گروه ریزش قیمت داشتند.

اقتصاددان: امروز سه‌شنبه بیست و پنجم بهمن ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با ریزش ۱۰ هزار و ۳۱۴ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۹۶۳ واحد پائین آمد.

شاخص کل هم وزن نیز با افت ۳ هزار و ۳۸۹ واحدی در رقم ۴۷۹ هزار و ۳۸۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش ۱۴۰ واحدی در سطح ۲۰ هزار و ۳۰ واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن فرابورس نیز ۹۸۵ واحد افت کرد و به رقم ۸۵ هزار و ۳۰۹ واحد رسیده است.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۱۷۲ نماد رشد قیمت داشتند و ۴۷۵ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۲۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۷۳ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز گروه خودرو و ساخت قطعات قرمزترین گروه بازار بود و تمامی نمادهای این گروه ریزش قیمت داشتند.

نمادهای فارس، پارسان و شستا بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای کاوه، کگل و وسینا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، بپاس و مارون بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای سرچشمه، کگهر و بگیلان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فروژ و کرمان پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۹ هزار و ۹۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان بود که ۲۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز باز هم ریزش کرد و با کاهش ۲ درصدی به نسبت روز گذشته به رقم ۳ هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۶۳ نماد صف خرید داشتند و ۸۷ نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با افت ۲۵ درصدی به ۱۶۷ میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز ۱۲ درصد افزایش یافت و ۶۰۷ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد وسینا (بانک سینا) با صف خرید ۲۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وسینا، نمادهای غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) و شدوص (شرکت دوده صنعتی پارس) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد غدیس اختصاص داشت که ارزش صف فروش آن ۲۲ میلیارد تومان بود. پس از غدیس، نمادهای چکارن، حفارس، میهن و غنوش بیشترین صف فروش را داشتند.

 سقوط سهام خودرویی بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....