تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 15:55
کد خبر : 65868

سریال رکود معاملات در بورس تهران

سریال رکود معاملات در بورس تهران

در دومین هفته معاملاتی آبان ماه میانگین ارزش معاملات خرد بورس همچنان در سطح ۴ هزار میلیارد تومان قرار دارد که برای بورس تهران قابل قبول نیست. اقتصاددان: در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۴ هزار و ۶۸ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۴ هزار و ۱۰۲ میلیاردی هفته پیشین، افت

در دومین هفته معاملاتی آبان ماه میانگین ارزش معاملات خرد بورس همچنان در سطح ۴ هزار میلیارد تومان قرار دارد که برای بورس تهران قابل قبول نیست.

اقتصاددان: در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۴ هزار و ۶۸ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۴ هزار و ۱۰۲ میلیاردی هفته پیشین، افت ۰٫۸۳ درصدی داشته است.

در روز سه‌شنبه برای سومین روز متوالی ارزش معاملات خرد کاهش یافت و به کمترین رقم در ۴ ماه اخیر ثبت شد. ارزش معاملات خرد در روز چهار‌شنبه ۴ هزار و ۶۴۱ میلیارد تومان بود که نسبت به روز پیشین رشد ۲۶ درصدی داشته و بالاترین رقم ارزش معاملات خرد در ۱۰ روز کاری اخیر از ۲۸ مهر ماه به این سو است. با این حال ارزش معاملات خرد در سطح پائینی قرار دارد که برای بورس تهران قابل قبول نیست.

ارزش معاملات کل بازار سهام

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل ۶۴ هزار و ۲۶۷ میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۷ هزار و ۸۹۵ تومان بود که نسبت به رقم ۱۷ هزار و ۹۲ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۴٫۷ درصدی داشته است.

ارزش معاملات ثانویه اوراق بدهی

در هفته‌های گذشته معاملات اوراق بدهی رونق بیشتری داشته است. مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر ۶۳ هزار و ۹۳۱ میلیارد تومان بود. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۳۱ درصد بود که نسبت به سهم ۴۶ درصدی هفته پیشین کاهش یافته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با رشد ۱۰۳ درصدی -نسبت به روز سه‌شنبه- به ۸۷۶ میلیارد تومان رسید که ۱۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

سریال رکود معاملات در بورس تهران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....