تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 - 13:03
کد خبر : 27363

سرمایه صندوق توسعه حمل و نقل ۵٠٠ میلیارد تومان

سرمایه صندوق توسعه حمل و نقل ۵٠٠ میلیارد تومان

لایحه بودجه امسال سرمایه صندوق توسعه حمل ونقل را با اتکا به فروش دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی را ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین کرد. صندوق توسعه حمل ‌و نقل کشور با هدف ایجاد سازوکار تجهیز و تأمین منابع مالی پایدار برای توسعه زیرساخت و ناوگان حمل و نقل کشور، ارتقای ایمنی و افزایش سطح خدمات

لایحه بودجه امسال سرمایه صندوق توسعه حمل ونقل را با اتکا به فروش دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی را ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین کرد.

صندوق توسعه حمل ‌و نقل کشور با هدف ایجاد سازوکار تجهیز و تأمین منابع مالی پایدار برای توسعه زیرساخت و ناوگان حمل و نقل کشور، ارتقای ایمنی و افزایش سطح خدمات حمل و نقل کالا و مسافر تأسیس و به صورت شرکت دولتی اداره می­‌شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  ایرنا،   بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش واگذاری دارایی‌های سرمایه ای و واگذاری دارایی، پیشنهاد شده است  تأمین سرمایه اولیه صندوق توسعه حمل و نقل از محل فروش دارایی های وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

بدین ترتیب دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رقم ۵۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز صندوق توسعه حمل و نقل از محل فروش دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته است.

این اعتبار، ذیل ردیف ۲۱۰۲۱۹ جدول شماره ۵ که به واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص دارد، تعریف شده است.

هم چنین بر پایه جدول شماره شش لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجموع اعتبارات هزینه ای برآورد شده برای بخش حمل و نقل ۸۱۰ میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای نیز ۱۳ هزار و ۴۷۷ میلیارد و ۱۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که در مجموع به بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می رسد.

ارقام پیش بینی شده ٢ هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان بیشتر از مجموع اعتبارات مصوب امسال برای فصل حمل و نقل است و افزایش ٢٠ درصدی را نشان می دهد.

‌ «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

این لایحه پس از تصویب در محلس برای شورای نگهبان ارسال می‌شود تا به قانون تبدیل شود و در سال آینده به اجرا برسد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....