تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1402 - 18:10
کد خبر : 155381

سفرنامه

دکتر سیدمیثم شفیعی مطهر

سرزمین آناتولی،میعادگاه فرهنگ شرق و غرب

سرزمین آناتولی،میعادگاه فرهنگ شرق و غرب

اگر به تاریخ و سفر علاقه مند باشید حتما سفر به شهرهای یونان و روم باستان جزو فهرست آرزوهای شماست که با توجه به مشکلات نرخ ارز و ویزای شینگن و… رسیدن به این آرزو آسان هم به نظر نمی رسد. ولی همیشه برای قدم زدن بین تندیس خدایان در معابد یونان باستان یا نشستن

اگر به تاریخ و سفر علاقه مند باشید حتما سفر به شهرهای یونان و روم باستان جزو فهرست آرزوهای شماست که با توجه به مشکلات نرخ ارز و ویزای شینگن و… رسیدن به این آرزو آسان هم به نظر نمی رسد. ولی همیشه برای قدم زدن بین تندیس خدایان در معابد یونان باستان یا نشستن روی سکوی تئاترهای رومی یا غوطه ور شدن در آبگرم حمام های اصیل روم باستان نیاز به سفر دور و دراز به آتن یا رم نیست.

سرزمین آناتولی درترکیه امروزی در همسایگی ما، محل تلاقی فرهنگ شرق و غرب است و شاید بتوان گفت هیچ نقطه ای در جهان از نظر تنوع آثار تاریخی به پای آن نمی رسد. در این کشور آثارمتنوعی از تمدن های بومی آناتولی ، ایرانی، یونانی ، رومی و اسلامی وجود دارد که هر سفردوستی را به خود جلب می کند.

من در نوروز ۱۴۰۲ یک سفر خانوادگی نوزده روزه با ماشین شخصی به ترکیه داشتم .در طی این سفر ۶۶۰۰ کیلومتررانندگی کردم و در هجده شهر مختلف اقامت کردم. به عنوان یک ایرانی جستجوی ردپای تاریخی ایرانیان در آناتولی بخش جالبی از این سفر برای من بود.
برای مطالعه سفرنامه و دیدن عکسهای این سفر می توانید به سایت زیر مراجعه کنید.

دکتر سید میثم شفیعی مطهر

https://www.safarnevesht.com/guest/meisamshafiei/turkey/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....