تاریخ انتشار : سه شنبه 9 فروردین 1401 - 18:10
کد خبر : 82619

سبقت گرفتن جانباختگان تصادفات رانندگی از کرونا

سبقت گرفتن جانباختگان تصادفات رانندگی از کرونا

اختصاصی اقتصاددان:در حالیکه آمار مرگ و میر تصادفات جاده ای به حدود ۵۰ تن جهش داشته است تلفات روزانه کرونا به ۴۲ نفر کاهش یافت. حجم سنگین تردد نوروزی ، کسری استراحت و خواب آلودگی رانندگان ، تجاوز به حریم جاده‌ها ، کثرت نقاط حادثه خیز ، کیفیت پایین ، ترک فعل‌ها ، ایمنی ضعیف

اختصاصی اقتصاددان:در حالیکه آمار مرگ و میر تصادفات جاده ای به حدود ۵۰ تن جهش داشته است تلفات روزانه کرونا به ۴۲ نفر کاهش یافت. حجم سنگین تردد نوروزی ، کسری استراحت و خواب آلودگی رانندگان ، تجاوز به حریم جاده‌ها ، کثرت نقاط حادثه خیز ، کیفیت پایین ، ترک فعل‌ها ، ایمنی ضعیف خودرو ها و …در جهش شدید تلفات نقش آفرین بوده است.

تاثیر خودروهای داخلی و وضعیت راه‌ها در تصادفات جاده‌ای از نگاه نایب رئیس کمیسیون عمران

سبقت گرفتن جانباختگان تصادفات رانندگی از کرونا

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر خسارتی که سالیانه بیمه ها بابت تصادفات جاده ای پرداخت می کنند را بسنجیم بعضا بیشتر از آن چیزی است که ما در طول چند سال برای ساخت جاده ها و راه های مواصلاتی سرمایه گذاری می کنیم.

اسماعیل حسین زهی ، با اشاره به بالا بودن آمار جان باختگان در تصادفات جاده ای در ایام نوروز، بیان کرد: کیفیت پایین خودروهای داخلی، وضعیت آسفالت جاده ها و وضعیت نامساعد راه های مواصلاتی از جمله عوامل موثر در بالا بودن آمار تصادفات جاده ای است. بنده در مراسم تشییع جنازه خانواده ای شرکت کردک که شش نفر از اعضای خود را در تصادف از دست داده بود. متاسفانه در حوزه انتخابیه بنده که اصلا هیچ آزادراهی تاکنون احداث نشده و بزرگراه ها نیز کم تر از ۱۰ درصد محقق شده است. امروز اکثر جاده ها در استان سیستان و بلوچستان دو طرفه است که با بیشترین حجم ترافیک و تصادفات مواجه هستیم.

جاده های مرگ!

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه ماشین های تولید داخل نیز از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نبوده و بارها از تریبون ها مختلف به این موضوع اشاره شده است. بحث بعدی وضعیت جاده های مواصلاتی است. جاده هایی که در گذشته در استان سیستان و بلوچستان یا سایر استان های کم برخوردار ساخته شده است شاید به عنوان راه های فرعی بوده اما امروز در حال تبدیل شدن به راه اصلی هستند. اکثر جاده های استان سیستان و بلوچستان معروف به جاده مرگ هستند. به خصوص راه های مواصلاتی از مرکز به جنوب استان.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت باید برای استانداردسازی راه های مواصلاتی تلاش ویژه ای داشته باشد. اگر خسارتی که سالیانه بیمه ها بابت تصادفات جاده ای پرداخت می کنند را بسنجیم بعضا بیشتر از آن چیزی است که ما در طول چند سال برای ساخت جاده ها و راه های مواصلاتی سرمایه گذاری می کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: نیاز است که دولت به صورت کارشناسانه این موضوع را دنبال کند. بیشترین تلفات در تصادفات جاده ای مربوط به استان سیستان و بلوچستان است. می طلبد دولت توجه ویژه ای به وضعیت راه های مواصلاتی در استان سیستان و بلوچستان و سایر استان های کم برخوردار و پرتردد داشته باشد.

حجت الاسلام پورخاقان مطرح کرد؛

ترک‌فعل‌ها یکی از عوامل افزایش تلفات رانندگی

حجت الاسلام پورخاقان مطرح کرد؛

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور گفت: برخی ترک فعل‌ها موجب افزایش تلفات رانندگی شده است.

اقتصاددان: حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان در بازدید از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در جریان نحوه عملکرد سامانه‌های راهور ۱۲۰، سامانه هواشناسی، سامانه لرزه‌نگاری، سامانه ۱۴۱ یا مدیریت راه‌های کشور، سامانه ترافیک آنلاین کلانشهرها، سامانه گوگل مپ، سامانه امداد و نجات و سامانه هوشمند شمارش تردد و ثبت تخلفات جاده‌ای قرار گرفت.

در این برنامه بازدید، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا نیز توضیحاتی در خصوص این سامانه‌ها و کاربرد اطلاعات آن برای پلیس و نیروی انتظامی مطرح کرد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور در بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک نیروی انتظامی گفت: برخی ترک فعل‌ها موجب شده است که ما شاهد افزایش تلفات و جراحات در حوادث رانندگی باشیم.

پورخاقان در حاشیه بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک نیروی انتظامی (شهرک آزمایش) افزود: خدمتی که پلیس در ایام نوروز انجام می‌دهد معمولاً دیده نمی‌شود و همانطور که پزشکان و پرستاران ما در مبارزه با ویروس کرونا زحمت فراوانی کشیدند و کار جهادی کردند، کار پلیس هم در این ایام جهادی است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور گفت: هم اکنون ۱۲ هزار پلیس در جاده‌ها مستقر هستند تا سلامت مردم را حفظ کنند و با وجود اینکه فوت یک نفر هم در تصادفات زیاد است، اما اگر مجاهدت‌های پلیس در جاده‌ها نبود، آمار تلفات جاده‌ای بسیار بالاتر از میزان فعلی بود.

وی با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای باید قدردان مجاهدت‌های پلیس باشد، گفت: سطح جرایم در میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با نیروهای مسلح سایر کشورها بسیار کمتر است و علت آن هم تقیدات و عمل به آموزه‌های دینی در بین نیروهای پلیس کشور می‌باشد.

پورخاقان افزود: ما با همان یک در هزار تخلفی که شاید در پلیس دیده شود نیز، در سازمان قضائی برخورد می‌کنیم و تمام تلاش مجموعه این است که در این پیراهن سفید خدمت‌گزاری، لکه سیاهی ظاهر نشود.

وی گفت: نیروی انتظامی و پلیس، سازمان قضائی نیروهای مسلح را بازوی قدرتمند خود بدانند و ما از یک طرف از وقوع جرم پیشگیری می‌کنیم و از طرف دیگر اگر جرمی رخ داد، اعمال قانون خواهیم کرد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور به موضوع تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: در عرصه تصادفات، متأسفانه آنچه دیده می‌شود تخلف راننده است، اما هیچ‌کس نمی‌گوید چند درصد تصادفات به علت مشکلات راه‌ها و جاده‌ها بوده است و ما در این بین با برخی ترک فعل‌ها مواجه بوده‌ایم که موجب وقوع برخی تلفات و جراحات ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی شده است.

وی به موضوع نقص ایمنی و اشکالات از جمله باز نشدن کیسه هوا و مشکلات ترمز خودروها اشاره کرد و گفت: خودرویی که امنیت نداشته باشد، در تصادفات آسیب‌پذیر است.

پورخاقان گفت: پیش از این پلیس در کارشناسی‌های خود، سهم مقصران و دستگاه‌ها را در وقوع تصادف بیان می‌کرد و ما درخواست می‌کنیم پلیس مجدداً این امر را احیا کند تا به گونه‌ای نباشد که فقط رانندگان در تصادفات مقصر اعلام شوند و باید عوامل مؤثر دیگر هم اعلام شود تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از این سوانح انجام گیرد.

غلامحسین طاهری:

۵۲۰ قربانی حوادث رانندگی در ۱۲ روز گذشته

متاسفانه رعایت نکردند مقررات رانندگی در ایام نوروز همچنان قربانی می گیرد به گفته احمد شیرانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا، در طول ۱۲ روز گذشته ۵۲۰ نفر در جریان تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

اقتصاددان: کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا، نیز پیش از خبر داده است که تا روز گذشته بیش از ۸ هزار نفر در جریان این تصادفات مجروح شده‌اند.

مقام‌های پلیس در روزهای گذشته «سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف و عدم توجه به جلو» را به‌ عنوان دلایل عمده تصادفات و «ساعت‌های بین نیمه شب تا شش صبح» را به عنوان «پرمخاطره‌ترین ساعات برای رانندگی» اعلام کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....