تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1400 - 19:33
کد خبر : 77988

سایه سنگین بحران اوکراین بر بازار دلار و سکه ایران

سایه سنگین بحران اوکراین بر بازار دلار و سکه ایران

بازار ارز و طلای ایران از ابتدای هفته جاری تا روز دوشنبه تحت تاثیر حمله احتمالی روسیه به اوکراین شاهد صعود دسته جمعی قیمت سکه، قیمت طلا و قیمت دلار بود. اقتصاددان: جمعه شب گذشته با انتشار گمانه‌زنی‌ها درباره زمان حمله روسیه به اوکراین، فضای بازارهای جهانی به شدت ملتهب شد. این التهاب سبب شد

بازار ارز و طلای ایران از ابتدای هفته جاری تا روز دوشنبه تحت تاثیر حمله احتمالی روسیه به اوکراین شاهد صعود دسته جمعی قیمت سکه، قیمت طلا و قیمت دلار بود.

اقتصاددان: جمعه شب گذشته با انتشار گمانه‌زنی‌ها درباره زمان حمله روسیه به اوکراین، فضای بازارهای جهانی به شدت ملتهب شد. این التهاب سبب شد بهای اونس طلا به یک باره بیش از ۲۰ دلار افزایش پیدا کند.

بهای این فلز گرانبهای جهانی جمعه شب از ۱۸۶۰ دلار فراتر رفت . بازار ارز و طلای ایران هم از روز شنبه تا دوشنبه در واکنش به این حمله احتمالی روندی صعودی به خود گرفت.

البته در کنار این خبر؛ مذاکرات هسته ای هم پس از ۱۱ روز تنفس روز شنبه آغاز به کار کرد. معامله گران به دنبال سیگنال های مذاکرات هم بودند . طبق گفته طرف های مذاکره کننده رایزنی ها سخت و پیچیده شده اما همه طرف های برجام معتقدند مذاکرات به ایستگاه پایانی رسیده است . آنها می گویند مذاکرات روند مثبت و رو به جلو حرکت می کند و احتمال توافق وجود دارد. معامله گران بازار دلار همچنان در انتظار خبر قطعی توافق هسته ای به سر می برند.

پیش بینی سایت اقتصادنیوز از روند قیمت دلار

سایت اقتصادنیوز که هر روز روند قیمت دلار در بازار ارز را پیش بینی می کند؛ نرخ دلار را از مسیر قیمت درهم ؛ بازار فردایی و کانال هرات برای روز شنبه ۲۳ بهمن ، روز یکشنبه ۲۴ بهمن و روز دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ صعودی پیش بینی کرده بود.

روز طلایی برای بازار دلار

قیمت دلار آمریکا روز شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰ تومان بر ارزش خود افزود و در انتهای معاملات نقدی با ۲۶ هزار و ۶۷۰ تومان به کار خود پایان داد . این افزایش قیمت به روز یکشنبه و دوشنبه هم رسید.

نرخ دلار در روز یکشنبه با قدرت بیشتری روانه بازار ارز تهران شد. قیمت این اسکناس آمریکایی در انتهای معاملات این روز ۳۰۰ تومان گران تر از روز شنبه بود توانست خود را به یک قدمی کانال ۲۷ هزار تومان برساند . نرخ دلار روز یکشنبه با ۲۶ هزار و ۹۷۰ تومان بسته شد.

روز دوشنبه در واقع روز طلایی برای بازار دلار در سه روز ابتدایی هفته جاری بود. قیمت دلار در این روز توانست کانال ۲۷ هزار تومان را تصرف کند و در انتهای معاملات بر روی ۲۷ هزار و ۲۷۰ تومان قرار بگیرد.

 سایه سنگین بحران اوکراین بر بازار دلار و سکه ایران

صعود نرخ حواله درهم به فرمان دلار

نرخ حواله در هم نیز در سه روز ابتدای هفته پا به پای نرخ دلار به سمت جلو حرکت کرد. قیمت درهم در روز شنبه با ۴۰ تومان رشد بر روی ۷ هزار و ۲۳۰ تومان ایستاد و در روز یکشنبه ۱۱۰ تومان بالا رفت و با ۷هزار و ۳۴۰ تومان به کار خود پایان داد. قیمت درهم در سومین روز هفته ۷ هزار و ۴۰۰ تومان بود که نسبت به روز یکشنبه ۶۰ تومان بالا رفته بود.

 سایه سنگین بحران اوکراین بر بازار دلار و سکه ایران

بمب اوکراین برای بازار جهانی طلا

همان طور که در ابتدای گزارش گفته شد بهای اونس طلا جمعه شب در واکنش به خبر جنگ احتمالی بین روسیه و اوکراین تا بالای مرز ۱۸۶۰ دلار پیشروی کرد . بهای این فلز گران بهای جهانی روز شنبه ۱۸۶۰ دلار و دوشنبه شنبه ۱۸۶۲ دلار بود.

پیش بینی سایت اقتصادنیوز از روند قیمت سکه

سایت اقتصادنیوز همچنین در کنار پیش بینی قیمت دلار به صورت روزانه پیش بینی قیمت سکه را هم انجام می دهد. طبق پیش بینی های انجام در روز های شنبه و یکشنبه قیمت سکه در بازار ایران صعودی بود .

اثر بحران اوکراین در بازار سکه ایران

با افزایش بهای اونس طلا در پی احتمال درگیری روسیه با اوکراین، بازار سکه و طلای ایران نیز روندی صعودی به خود گرفت و خریداران به سمت بازار هجوم بردند.

قیمت طلا ۱۸ عیار در اولین روز هفته جاری ۳۶ هزار و ۹۰۰ تومان گران شد و با قیمت ۱ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. این فلز زرد رنگ داخلی روز یکشنبه ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان دیگر افزایش یافت و برروی ۱ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت. اما در روز دوشنبه قیمت طلا نزولی شد. قیمت طلا ۱۸ عیار عصر دیروز با ۱ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد که نسبت به روز یکشنبه افت ۳ هزار و ۹۰۰ تومانی را نشان می دهد.

 سایه سنگین بحران اوکراین بر بازار دلار و سکه ایران

قیمت سکه هم در روز شنبه بعد از یک هفته تلاش توانست کانال ۱۲ میلیون تومان را فتح کند. این فلز گران بهای داخلی در روز شنبه با ۲۹۵ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۲میلیون و ۴۵ هزار تومان مبادله شد. سکه در روز یکشنبه با سرعت بیشتری روانه بازار شد. قیمت سکه در دومین روز هفته ۵۰ هزار تومان از روز شنبه گران تر بود و با ۱۲ میلیون و ۹۵ هزار تومان به کار خود پایان داد.

قیمت سکه مانند فیمت طلا اندکی افت را تجربه کرد. قیمت سکه دیروز ۵ هزار تومان از روز یکشنبه ارزان تر بود. این فلز گران بهای داخلی با ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شد.

 سایه سنگین بحران اوکراین بر بازار دلار و سکه ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....