تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 10:23
کد خبر : 155979

سایه رو به تزاید جنگ بر سر منطقه و جهان

سایه رو به تزاید جنگ بر سر منطقه و جهان

دکتر احسان اله باقری عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : جنگ اوکراین مقدمات اولیه نزاع جهانی بود و با وجودی که روس ها تلاش کرده اند به روال مسبوق با خونسردی و فرسایشی کردن، آن را مهار و مدیریت کنند و یا از سر خود باز کنند کماکان درگیر تبعات جانبی

دکتر احسان اله باقری عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : جنگ اوکراین مقدمات اولیه نزاع جهانی بود و با وجودی که روس ها تلاش کرده اند به روال مسبوق با خونسردی و فرسایشی کردن، آن را مهار و مدیریت کنند و یا از سر خود باز کنند کماکان درگیر تبعات جانبی و حاشیه ای آن جهت تامین امنیت روانی و اقتصادی مردم خود، البته با تلاش شبانه روزی هستند.
و فی الحال، با وجودی که آمریکائی ها می دانند که بازیچه رسانه های حامی صهیونیزم برای جنجال سازی و ورود به جنگ ناخواسته در منطقه ما هستند؛ ولی با شانتاژهای غیر معقول و نابخردانه وارد گود و معرکه بازی صهیونیزم و رسانه های صهیونیستی، با هزینه بسیار سنگین شده اند.
شخص بایدن با ژشتی ابلحانه حمایت بی دریغ و ناعادلانه خود را در آغاز جنگ غزه، از صهیونیست ها اعلام کرد که عمل شان مغایر تمام قوانین بشری و در تعارض با دادگاه های جهانی و ساختارهای سازمان ملل است و این تاوان را هم در این مسیر اشتباه، به جان خریده اند که حداقل زیانش، بی اعتباری این ساختارها جهانی و امنیت بین المللی است چون نتیجه اش، استقرار میلیتاریسم و سایه جنگ تا استقرار نظام نوین جهانی را به دنبال دارد و با بی خردی، همه آبرو و جایگاه و امکانات و قوای نظامی شان را در اختیار نتانیاهوی کینه توز آدمکش قرار داده اند که از شهره های جنگ طلبی و کودک کشی و وحشیگری نظامی متکبرانه و بی نتیجه همچون شارون و سایر گردنکشان این رژیم ظالم و نژادپرست است.
و حالا هم، بایدن صاحب اقتدار از دست رفته، ابلحانه تصمیم به تنبیه ایران بواسطه تلف شدن چند نظامی علاف خود در خاک اردن گرفته است که کاری بسیار خطرناک و غیرقابل کنترل در زمینه گسترش نزاع های منطقه ای است و حتما هم تبعاتی جهانی و غیرقابل تشخیص و برآورد را به دنبال دارد.
متاسفانه مقدمات و آمادگی حمله و ضربه به داخل خاک ایران هم کلید خورده و سطح آمادگی های نظامی طرفین در وضعیت بسیار قرمز قرار دارد. بنابراین روشن است که فی الحال پایگاه های آمریکا که آماده تلفات معمول نظامی هستند؛ نمی توانند بعنوان اهداف پاسخ جمهوری اسلامی ایران، مکفی و بازدارنده باشند و قدرت بازدارندگی باید فراتر از تهدیدات معمول منطقه ای و در سطح و تراز مناسبی علیه طرف مقابل باشد.
بدیهی است که هر گونه تعرضی به خاک ایران عزیز، نیاز به عاقبت اندیشی و اقتدار متناسب مسیولان کشور برای ضرورت های عاجل و عینی امنیتی دارد و نظامیان غیور کشور باید در تدارک سلاح های بازدارنده ای خارج از محدودیت های مکانی و منطقه ای، با قدرت تخریب بالا و باهدف امنیت و بازدارندگی متناسب و تحدید متقابل باشند که بتوانند کشور را از هر نوع تعرضی، تامین و بیمه واقعی کنند.
امکان تدارک و تولید چنین توانائی های تسلیحاتی در شرایط بحرانی کنونی جهانی قابل درک و تحصیل است چرا که کشورهای ائتلاف شرقی از جمله روسیه و چین و کره شمالی.. تحت فشارها و هجمه های سنگین غربی های نژادپرست و بی رحم هستند که با منطق زور و بی رحمی و توجیهات کذب، هر بلایی را سر هر کشوری که عامل بازدارندگی نداشته باشد؛ می آورند.
صدها موشک بالستیک و با تخریب محدود غیرهسته ای، نمی تواند پاسخگوی تضمین امنیت کشور در قبال تهدیدات هسته ای مخرب و ظالمانه باشد و به همین دلیل است که کره شمالی با وجود انبوه فشارها و تهدیدهای گسترده غرب، طی دو دهه اخیر سر پا مانده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....