تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1402 - 21:29
کد خبر : 158293

سال نوی چینی؛ منادی وحدت و امید

سال نوی چینی؛ منادی وحدت و امید

پس از آنکه سازمان ملل در دسامبر ۲۰۲۳، سال نوی قمری چین را به عنوان تعطیلات شناور خود به رسمیت شناخت، بر همگان آشکارتر شده که خرد و سنت‌های صلح دوستانه چین در دنیایی که ویژگی آن نااطمینانی مستمر و ناآرامی است، جذابیت بیشتری دارد. این اقدام سازمان ملل نشان دهنده اهمیت جهانی میراث فرهنگی

پس از آنکه سازمان ملل در دسامبر ۲۰۲۳، سال نوی قمری چین را به عنوان تعطیلات شناور خود به رسمیت شناخت، بر همگان آشکارتر شده که خرد و سنت‌های صلح دوستانه چین در دنیایی که ویژگی آن نااطمینانی مستمر و ناآرامی است، جذابیت بیشتری دارد.

این اقدام سازمان ملل نشان دهنده اهمیت جهانی میراث فرهنگی چین و به رسمیت شناختن ارزش وحدت، هماهنگی و انعطاف پذیری در کانون جشن‌های سال نوی چینی است.

بر اساس زودیاک و سنت چینی، امسال سال اژدهاست و اژدها نماد خرد، شجاعت و خوش شانسی محسوب می‌شود. «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفت این ویژگی‌ها نیازمند جهان است «تا مقابل چالش‌های جهانی امروز بایستد.»

در میانه آشفتگی و نااطمینانی جهانی، روح این اژدها از کشورها می‌خواهد اختلافات را کنار گذاشته و در جهت اهداف مشترک همکاری کنند. اژدها رهبران را به چالش می‌‌کشد تا گفتگو را بر اختلاف، همکاری بر درگیری، و همبستگی را بر چنددستگی ترجیح دهند.

گوترش در پیام تبرک سال نوی قمری خود به جامعه چینی جهان، چین را بخاطر «حمایت تزلز ناپذیرش از سازمان ملل، چندجانبه گرایی و پیشرفت جهانی» مورد تحسین قرار داد.

همانطور که چین نقش خود را در عرصه جهانی پذیرفته، از پیشرفت خود و امنیت، توسعه و رفاه مشترک کشورهای سرتاسر جهان دفاع می‌کند.

پایبندی چین به باز بودن و چندجانبه گرایی و تعهد آن به ساخت جامعه‌ای با سرنوشت مشترک برای بشریت نقشی ضروری در ایجاد صلح و رفاه جهانی ایفاء کرده و ثبات و خوش بینی را در عصر نااطمینانی و بی نظمی، به ارمغان آورده است.

سال نوی چینی که به عید بهار هم معروف شده منادی فصلی از تجدید و رشد است.

همان گونه که زمین از خواب زمستانی خود بیدار می‌شود، روح مردم چین نیز در این زمان خجسته بیدار می‌گردد.

همانطور که دنیا برای گرامیداشت سال نو چینی گرد هم جمع شده، این باید به عنوان یادآور مضامین جهانی باشد که همه را متحد می‌کند – غلبه نور بر تاریکی، انعطاف‌ پذیری روح بشری، و قدرت دیرپای امید.

 

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....