تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1400 - 21:23
کد خبر : 58441

زلفی گل در جمع ۱ درصد دانشمندان جهان

زلفی گل در جمع ۱ درصد دانشمندان جهان

زلفی گل برنامه مشخصی برای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارد نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، گفت: آقای زلفی گل برنامه مشخصی برای اجرای روش های آموزشی جدید، به کارگیری اساتید انقلابی و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارد.  بهزاد رحیمی در نشست

زلفی گل برنامه مشخصی برای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارد

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، گفت: آقای زلفی گل برنامه مشخصی برای اجرای روش های آموزشی جدید، به کارگیری اساتید انقلابی و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارد.

 بهزاد رحیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تبریک هفته دولت و تشکر از اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی برنامه های وزرای پیشنهادی، گفت: مخالفان آقای زلفی گل اذعان داشتند که وی در دانشگاه همدان فعالیت داشته است. این موضوع جفایی است که در حق دانشگاه های مراکز استان ها می شود، مدیریت ۸ ساله این دانشگاه کمتر از اداره یک وزارتخانه نیست، ما انتظار داریم که مدیران از مناطق مختلف معرفی شوند زیرا انتخاب وزرا از میان چهره های شناخته شده در حق این افراد جفا می کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: مخالفان همچنین در اظهارات خود گفتند که آقای زلفی گل در رشته خاصی تخصص دارد که مرجعیت علمی ندارد، این افراد باید توضیح دهند که مرجعیت علمی را چگونه تحلیل یا تفسیر کردند، همچنین اعلام کردند که این مدل از وزارت را نمی پسندند در صورتی که می توان مدلی جز استفاده از ظرفیت های استاد تمام، بسیجی و دارای تجربه و تخصص را متصور شد.

وی با اشاره به ملاک و معیارهای وزرای در تراز انقلاب اسلامی، گفت: شخصیت آقای زلفی گل در همین چارچوب نظامی شکل گرفته، وی دوره نوجوانی را از جبهه آغاز و در نهایت به مقام جانبازی نائل شده است. وزیر پیشنهادی علوم تمام مراحل تحصیلی خود را در داخل کشور طی کرده و علیرغم پیشنهادهای ارائه شده از دانشگاه های معتبر جهان در کنار جوانان ایرانی به فعالیت خود ادامه داده است.

رحیمی در ادامه اظهار کرد: حل مشکلات کشور در حوزه های مرتبط این وزارتخانه جز با به کارگیری از ظرفیت نخبگان امکان پذیر نیست و وزیر پیشنهادی علوم نقش بی بدیلی می تواند در این عرصه ایفا کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: شجاعت و صراحت کلام وزیر پیشنهادی برای این وزارتخانه و اجرای روش های آموزشی جدید و همچنین به کارگیری اساتید انقلابی از اهمیت بسیاری برخوردار است، آقای زلفی گل همچنین طرحی برای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه دارد که این طرح کارآمد می تواند عینی و قابل اجرا باشد. با انتخاب این وزیر پیشنهادی نقطه عطفی را در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رقم خواهیم زد.

 

محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شخصیت زلفی گل انقلابی و بابصیرت است و کارنامه موفقی در دوران فتنه ۸۸ داشته است.

وی افزود: لازم می دانم پیش از بیان مطالبی درخصوص وزیر پیشنهادی به هیات رئیسه مجلس به دلیل اینکه برنامه وزرای پیشنهادی را برای بررسی و از ابعاد ارتباط بین برنامه ها، تعادل سازی، سازگاری بین برنامه ها و اثربخشی آن بر توسعه کشور، بودجه عمومی و امکان سنجی به کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه ارسال نکرده است، انتقاد کنم. هیات رئیسه اجتهاد کرده است و برنامه های وزرای پیشنهادی که بخشی است را به کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه ارجاع نداده است، این موضوع مورد انتقاد همه اعضای کمیسیون است و انتظار می رود این روند اصلاح شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: موافقت ها و مخالفت های ما بر مبنای شاخص هایی باشد که در آموزه های دینی و در ادبیات موضوع مربوط به شایسته سالاری برای انتخاب مدیران در سطوح عالی به آن اشاره شده است. خداوند در قرآن می فرماید که امانت را باید به اهل آن سپرد. انتخاب وزیر یکی از این امانت هاست که باید به درستی آن را به فرد درست بسپاریم.

وی با بیان اینکه چند معیار برای انتخاب وزیر وجود دارد، بیان کرد: وزیر باید صداقت، پشتکار و امانتداری از جمله ویژگی های شخصیتی اش باشد، وزیر پیشنهادی از شخصیت جهادی برخوردار است و همچنین به لحاظ سلامت فیزیکی و روانی، می توان گفت از عهده وزارت حجیم علوم بر می آید و از آنجا که صد مقاله ASA دارد می توان گفت از توان ذهنی نیز برخورداراست. تجارب ایشان نشان می دهد توان مدیریتی و قدرت برنامه ریزی و همچنین مدیریت زمان و مدیریت تیمی را دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: سوابق علمی و سوابق کاری مفید زلفی گل مرتبط را وزارت علوم است. او در تمامی مقاطع تحصیلی از دبستان تا دانشگاه را تدریس کرده و می تواند از عهده این وزارتخانه برآید. ما باید به وزیری رأی دهیم که مسئولیت پذیر باشد، از کارگر ساختمانی تا زنانی که در نورآباد برای تامین معیشت کار می کنند و کشاورزان انتظار دارند هزینه هایی که برای حل مشکلات کشور پرداخت می کنند در مسیر درستی هزینه شود، بنابراین وزیری که انتخاب می کنیم باید مسئولیت پذیری اجتماعی داشته باشد که زلفی گل از این شخصیت برخوردار است.

خدابخشی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی تعامل مناسبی با نمایندگان دارد ، گفت: ۱۲۶ نفر از نمایندگان تقاضای صحبت در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی داشتند، از جمله ذوالنوری، فلاحی، فرشادان، رحیم زارع، مهرداد گودرزوند چگنی، کیوان مرادیان، سید غنی نظری و… می خواستند در دفاع از وزیر پیشنهادی صحبت کنند که نشان دهنده این است که او می تواند ارتباط خوبی با نمایندگان برقرار کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: نوع نگاه زلفی گل به کشور متناسب با نگاه آقای رئیسی است، چرا که در انتخابات برای او ستاد زدند. در واقع نگاه ایشان متکی بر استفاده از ظرفیت های داخلی کشور است و قطعاً همکارانی که در وزارتخانه انتخاب خواهند کرد، با همین نوع نگاه خواهد بود، بنابراین دکتر ایزدخواه و یزدی خواه نباید نگرانی داشته باشند.

وی ادامه داد: همانگونه که در تاکیدات امام امت و مقام معظم رهبری بارها با آن اشاره شده است دانشگاه مبدأ تحولات و از محورهای اصلی پیشرفت و بهروزی کشور است، دانشگاه صرفاً یک مکان برای آموزش محتواهای تخصصی و تربیت متخصصان نیست، بلکه مکانی است برای پرورش نسلی فرهیخته، آگاه، متخصص و دین باور است. در وزارت علوم باید همواره بر ۴ اصل تاکید کنیم. تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد، ایجاد روحیه نشاط علمی و فرهنگی در جوانان و امیدبخشی به نسل آینده، توسعه فناوری نوین در حوزه های مختلف، حل مشکلات کشور از طریق علم و فناوری که همه اینها در برنامه ایشان وجود دارد.

خدابخشی در پاسخ به برخی انتقادات به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: شخصیت ایشان انقلابی و بابصیرت است و کارنامه موفقی در دوران فتنه ۸۸ داشته است، در دانشگاه بوعلی سینای همدان از حضور چهره های مسئله دار جلوگیری کرد و از آیت الله العظمی نوری حمایت قاطع کرد، در دورانی که برخی افراد به مواضع انقلابی ایشان انتقاد می کردند. همچنین تزریق مدبرانه نیروهای بسیجی  در دانشگاه ثابت کرده که در مسیر اسلام، انقلاب و استکبارستیزی گام برمی دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....