تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 14:27
کد خبر : 68996

ریزش نماگرهای بورس

ریزش نماگرهای بورس

در روز افول شاخص‌های بازار سهام، سهام بانک ملت (وبملت) پرتراکنش‌ترین نماد بازار بود و بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت. اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز گذشته ۶ هزار و ۸۴۵ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۵۷ هزار واحد رسید. شاخص

در روز افول شاخص‌های بازار سهام، سهام بانک ملت (وبملت) پرتراکنش‌ترین نماد بازار بود و بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت.

اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز گذشته ۶ هزار و ۸۴۵ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۵۷ هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش هزار و ۶۸۰ واحدی در سطح ۳۷۲ هزار و ۴۹۴ واحدی ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۴۳ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۴۶۰ واحد قرار گرفت.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «فارس»، «نوری» و «فولاد» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد بانکی «وبملت»، «وتجارت» و «وبصادر» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «سمگا»، «فرابورس» و «آریا» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «غصینو» و «کزغال» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس وبملت صدرنشین است و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش ۸۶ درصدی به رقم ۵ هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶۴۶ میلیارد تومان بود که ۱۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش ۰٫۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان رسید که ۶۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

ریزش نماگرهای بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....