تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 - 21:08
کد خبر : 98470

ریزش سنگین در بازار رمزارزها

ریزش سنگین در بازار رمزارزها

ترس دوباره بازار ارزهای دیجیتال را فرا گرفته است. قیمت ها در حال کاهش هستند و نگرانی معامله گران این است که قیمت ها از کف های قبلی هم عبور کنند. اقتصاددان: طی دیروز و امروز ریزش سنگینی در بازار ارزهای دیجیتال اتفاق افتاده که نتیجه آن ورود بیت کوین به کانال ۲۱۰۰۰ دلار است.

ترس دوباره بازار ارزهای دیجیتال را فرا گرفته است. قیمت ها در حال کاهش هستند و نگرانی معامله گران این است که قیمت ها از کف های قبلی هم عبور کنند.

اقتصاددان: طی دیروز و امروز ریزش سنگینی در بازار ارزهای دیجیتال اتفاق افتاده که نتیجه آن ورود بیت کوین به کانال ۲۱۰۰۰ دلار است. هم اکنون این ارز با قیمت حدود ۲۱۱۵۰ دلار معامله می شود و البته صبح امروز قیمت ۲۰۸۷۷ دلار نیز ثبت شد.

بررسی نرخ سود در هفته پایانی مرداد ۱۴۰۱؛ نقش کسری بانک ها در ثبت صعود نرخ سودها

ریزش امروز بیت کوین حدود ۲٫۵ درصد و بازدهی هفتگی آن هم منفی ۱۳ درصد است. همین ۵ روز قبل بود که بیت کوین برای دقایقی وارد کانال ۲۵۰۰۰ دلار هم شد اما از آن زمان تا کنون ریزش بزرگی در بازار اتفاق افتاده است.

ارزش بازار بیت کوین به ۴۰۵ میلیارد دلار رسیده و با اینکه افت قیمت قابل توجهی رخ داده، ارزش معاملات رشد چشمگیری نداشته است. طی شبانه روز گذشته ۳۵ میلیارد دلار معامله در بیت کوین انجام شده که با توجه به اینکه ارزش معاملات رشد چشمگیری نداشته، می توان این طور برداشت کرد که معامله گران در انتظار قیمت های پایین تر برای خرید هستند.
اتریوم صبح امروز به قیمت ۱۶۱۲ دلار هم رسید اما از کانال ۱۶۰۰ دلار خارج نشد و توانست در آن باقی بماند. هم اکنون نیز این آلت کوین در قیمت حدود ۱۶۲۰ دلار معامله می شود که نسبت به دیروز افتی ۶ درصدی دارد. در مقیاس هفتگی نیز اتریوم ۱۸ درصد کاهش قیمت دارد.

ارزش بازار اتریوم با افت امروز دوباره به کمتر از ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده و هم اکنون ۱۹۹ میلیارد دلار است. ارزش معاملات آن نیز عدد ۲۲ میلیارد دلار را نمایش می دهد.

زمانی که اتریوم به قیمت ۲۰۰۰ دلار رسید، بسیاری از منابع آماری و تحلیلی بازار اعلام کرده بودند که بر اساس سفارش های ثبت شده در سامانه های معاملاتی، معامله گران انتظار یک سقوط قیمت را دارند اما آن زمان این موضوع زیاد جدی گرفته نشد و حالا اتریوم ۴۰۰ دلار ارزان تر از آن روزها معامله می شود.

بی‌توجهی آلت‌کوین‌ها به بیت‌کوین

با وجود منفی شدن بیت کوین و اتریوم، فشار فروش شدیدی در سایر ارزهای دیجیتال مشاهده نمی شود. البته تعدادی از نمادها فشار فروش نسبتا زیادی دارند اما تعداد آن ها زیاد نیست.

در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار چیلیز با افت ۸ درصدی بیشترین کاهش قیمت را دارد. پس از آن اتریوم با افت ۶ درصدی، مونرو با افت ۵ درصدی و فلو با افت ۴ درصدی قرار دارند. مابقی آلت کوین های منفی هم افتی کمتر از ۴ درصد دارند.

جالب اینکه با وجود افت بیت کوین و اتریوم، تعداد قابل توجهی از نمادها رشد قیمت داشته اند. هدرا با ۴ درصد رشد، بهترین بازدهی را در این فهرست دارد. شیبا، الروند، اتم، پالیگان و آوالانچ هم رشد بین ۲ الی ۳ درصدی دارند.

ارزش بازار همچنان بالای یک تریلیون دلار است

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با وجود ریزش دیروز و امروز بیت کوین و اتریوم، هنوز بالای یک تریلیون دلار است اما فاصله زیادی با از دست دادن این عدد ندارد.

ارزش معاملات هم امروز ۸۳ میلیارد دلار است که نسبت به دیروز ۴ درصد رشد کرده. ارزش معاملات دیفای ۶ میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها ۷۸ میلیارد دلار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....