تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 15:35
کد خبر : 140804

رکود در معاملات

رکود در معاملات

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش ۱۲ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۶۲۴ میلیارد تومان رسید. اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه نهم مهر ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۱۷ هزار و ۳۷۴ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۶۷

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش ۱۲ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۶۲۴ میلیارد تومان رسید.

اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه نهم مهر ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۱۷ هزار و ۳۷۴ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۶۷ هزار و ۱۶۱ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افت ۴ هزار و ۸۶۲ واحد در رقم ۷۱۰ هزار و ۴۴۳ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با ریزش ۲۲۹ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۷۸۱ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش هزار و ۲۷۳ واحدی به سطح ۱۲۷ هزار و ۶۷۹ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، پارسان، فملی و شبندر نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل ذوب، حکشتی و سصفها از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای خاور، آریا و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای حسینا، کوثر و زفکا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد حفارس بیشترین تراکنش را داشت و ثشاهد و تکاردان در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بمولد، خاور و دی بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۰ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۰ هزار و ۱۱ میلیارد تومان بود که ۴۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۲ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۶۲۴ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات یکشنبه، ۵۰ نماد صف خرید داشتند و ۸۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۷۰ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۷۲ درصدی به ۶۸۷ میلیارد تومان رسید.

Zxv7QZfvwWnr اقتصاددان نوشته

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....