تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1402 - 17:14
کد خبر : 144202

رونق چشمگیر «صنعت تحویل سریع» چین نشانه چیست؟

رونق چشمگیر «صنعت تحویل سریع» چین نشانه چیست؟

صنعت تحویل سریع چین طی سال‌های اخیر شاهد توسعه بسیار سریعی بوده به گونه‌ای که از «یک میانگین ده‌ها میلیاردی جابجایی بسته در هر سال» در گذشته به «یک میانگین ده‌ها میلیاردی جابجایی بسته در هر ماه» در حال حاضر رسیده است. به طور خاص از ابتدای امسال، حجم تحویل سریع برای ششمین ماه متوالی

صنعت تحویل سریع چین طی سال‌های اخیر شاهد توسعه بسیار سریعی بوده به گونه‌ای که از «یک میانگین ده‌ها میلیاردی جابجایی بسته در هر سال» در گذشته به «یک میانگین ده‌ها میلیاردی جابجایی بسته در هر ماه» در حال حاضر رسیده است.

به طور خاص از ابتدای امسال، حجم تحویل سریع برای ششمین ماه متوالی از ۱۰ میلیارد بسته فراتر رفته و میانگین حجم روزانه تحویل سریع از ۳۳۰ میلیون بسته عبور کرده است. پشت این پویایی، رشد و توسعه قدرتمند، انعطاف پذیری صنعت تحویل سریع قرار دارد. این روند همچنین نشان دهنده احیای مستمر بازار مصرف کننده چین و پویایی روزافزون این بازار از ابتدای امسال است.

این دستاوردهای برجسته صنعت تحویل سریع جزوی از این حقیقت هستند که مناطق و ادارات مختلف از ابتدای سال جاری توجه ویژه‌ای به احیای و توسعه مصرف مبذول داشته‌اند. با توجه به اینکه مجموعه سیاست‌های حامی مصرف همچنان موثر و کارآمد بوده، رشد پویایی بازار ادامه پیدا کرده، بازار مصرف یک روند احیای ثابت را حفظ نموده و نقش اساسی آن در پیشبرد رشد اقتصادی برجسته‌تر شده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که از ژانویه تا سپتامبر امسال، میزان خرده فروشی آنلاین ملی به ۱۰٫۸۱۸۹ میلیارد یوان رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک رشد ۱۱٫۶ درصدی را نشان می‌دهد. در این میان خرده فروشی آنلاین کالاهای فیزیکی عدد ۹٫۰۴۳ میلیارد یوان را به ثبت رسانده که افزایشی ۸٫۹ درصدی محسوب می‌شود و معادل ۲۶٫۴ درصد کل میزان خرده فروشی کالاهای مصرف کنندگان است. این یک نشانه مهم از روند فعال فزاینده مصرف آنلاین به حساب می‌آید.

طی ۹ ماه نخست امسال، توسعه هماهنگ صنعت تحویل سریع و تجارت الکترونیک مداما تعمیق یافته و به این ترتیب به تداوم بهبود اقتصاد آنلاین و حمایت از رشد پایدار خرده فروشی آنلاین کالاهای فیزیکی، کمک کرده است.

شرکت‌های تحویل سریع از ابتدای سپتامبر راه‌‌حل‌های ویژه برای میوه‌های فصلی، سبزیجات، غذاهای دریایی و دیگر محصولات اختصاصی را بهبود بخشیده و در نتیجه باعث ترویج هر چه بیشتر مصرف آنلاین شده‌اند.

فعالیت‌های تبلیغی مربوط به «جشنواره تجارت الکترونیک ۹۱۹» و «جشن نیمه پاییز» یکی پس از دیگری اجرایی شده و کیک‌های ماه، محصولات تازه، محصولات محلی و غیره به دست مصرف کنندگان رسیدند. حجم روزانه تحویل بسته از ۱۸ تا ۲۷ سپتامبر برای ۱۰ روز متوالی از ۴۰۰ میلیون فراتر رفت که نشان دهنده یک تقاضای شدید است.

به علاوه، بر اساس گزارش «۱۰۰ خرده فروشی آنلاین برتر چین ۲۰۲۳» که اخیرا منتشر شد،‌ صنعت خرده فروشی آنلاین این کشور وارد یک مرحله رشد پایدار شده و فروش آنلاین شرکت‌های فهرست مذکور مدام رو به افزایش است. فروش ۱۰۰ شرکت برتر خرده فروشی آنلاین از ۲٫۰۲ تریلیون یوان فراتر رفته و یک رشد ۱۳٫۲ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

برخی برندهای لوکس که تا پیش از این هیچگاه به صورت آنلاین به فروش نرسیده بود در حال گرفتن جایگاه تجارت آنلاین به عنوان پایه توسعه آنها و تسریع ورود به این موج دیجیتال هستند.

طبق گزارش «ارزیابی روند دیجیتال بازار لوکس چین» (نسخه ۲۰۲۳)،‌ پیش بینی می‌شود مصرف کالاهای لوکس در سال جاری میلادی به ۵۵۰ میلیارد یوان برسد که نشان دهنده یک نرخ رشد سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصدی است.

نرخ نفوذ کانال‌های فروش آنلاین نیز رشد سریع خود را حفظ کرده و معادل ۴۶ درصد کل کانال‌های فروش محسوب می‌شود.

پشت داده‌های حجم تجارت تحویل سریع یک تقاضای مصرف کننده قدرتمند نهفته که نشان دهنده انعطاف و ظرفیت توسعه اقتصادی چین و منعکس کننده احیای مداوم عملیات اقتصادی چین است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....