تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 - 20:28
کد خبر : 80976

روسیه دسترسی به اینستاگرام را محدود کرد

روسیه دسترسی به اینستاگرام را محدود کرد

روسیه: دسترسی کاربران به اینستاگرام مسدود خواهد شد، زیرا از این برنامه برای درخواست به منظور دست زدن به خشونت علیه نظامیان روس استفاده می‌شود. به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان تنظیم مقررات روسیه روز جمعه اعلام کرد که دسترسی کاربران اینترنت به اینستاگرام مسدود خواهد شد، زیرا از این برنامه برای

روسیه: دسترسی کاربران به اینستاگرام مسدود خواهد شد، زیرا از این برنامه برای درخواست به منظور دست زدن به خشونت علیه نظامیان روس استفاده می‌شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان تنظیم مقررات روسیه روز جمعه اعلام کرد که دسترسی کاربران اینترنت به اینستاگرام مسدود خواهد شد، زیرا از این برنامه برای درخواست به منظور دست زدن به خشونت علیه نظامیان روس استفاده می‌شود.

نهاد ناظر رسانه‌ها و ارتباطات در روسیه موسوم به روسکومنادزور Roskomnadzor در بیانیه‌ای اعلام کرد دسترسی سراسری را به اینستاگرام محدود می‌کند، زیرا این شبکه “درخواست‌ها برای ارتکاب اقدامات خشونت آمیز را علیه شهروندان روس از جمله نیرو‌های نظامی” گسترش می‌دهد.

شرکت متا پلتفرمز Meta Platforms (فیس بوک سابق) که همچنین مالک اینستاگرام است، هنوز به درخواست برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداده است. روسکومنادزور به طور خاص به توئیت روز پنحشنبه اندی استون Andy Stone سخنگوی متا اشاره کرد.

بیانیه استون پس از گزارش رویترز منتشر شد که اعلام کرده بود، متا سیاست خود را در زمینه نفرت پراکنی به طور موقت تغییر می‌دهد تا به کاربران اینستاگرام و فیس بوک در برخی کشور‌ها اجازه دهد خواستار خشونت علیه روس‌ها و نظامیان روس در چارچوب جنگ اوکراین شوند.

در چارچوب برخورد روسیه با “خبرهای جعلی” برخی از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری همچون بی بی سی، مسکو پیش از این دسترسی به فیس بوک را مسدود، دسترسی به توئیتر را محدود و اشاعه تعمدی گزارش‌های “جعلی” را جرم قلمداد کرده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....