تاریخ انتشار : جمعه 3 مرداد 1399 - 1:27
کد خبر : 13228

رهگیری هواپیمای مسافربری ماهان از سوی جنگنده ناشناس

رهگیری هواپیمای مسافربری ماهان از سوی جنگنده ناشناس

موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با حادثه امشب برای هواپیمای ماهان که عازم بیروت بود، اظهار داشت: 👈جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در عین حال در تماس مجید روانچی سفیر و نماینده

موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با حادثه امشب برای هواپیمای ماهان که عازم بیروت بود، اظهار داشت:

👈جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در عین حال در تماس مجید روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد با آقای گوترش دبیرکل آن سازمان صراحتا تاکید شده است که چنانچه هر حادثه ای در مسیر برگشت برای این هواپیما اتفاق افتد جمهوری اسلامی ایران آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت. این پیام همچنین به سفیر سویس در تهران نیز داده شده است.
مشروح خبر:
🔸نزدیک شدن یک فروند هواپیمای جنگنده ناشناس به هواپیمای مسافربری خطوط ماهان و مانورسریع خلبان هواپیمای ایرانی، موجب زخمی شدن تعدادی از مسافرین شد.

🔸هواپیمای ایرانی با شماره پرواز۱۱۵۲ از تهران عازم بیروت پایتخت لبنان بود که پس از عبور هواپیمای جنگنده ناشناس از فاصله ایمنی استاندارد و نزدیک شدن به هواپیمای مسافری مجبور به تغییر وضعیت سریع شد.

🔸با توجه به منطقه وقوع این رخداد و مکالمه خلبان جنگنده با خلبان هواپیمای ماهان گمانه هایی در مورد اسراییلی یا آمریکایی بودن هواپیمای جنگنده وجود دارد.

🔸هواپیمای مسافربری ماهان در فرودگاه لبنان به زمین نشسته و مسافران آسیب دیده برای درمان به مرکز درمانی در بیروت منتقل شده اند.
‎خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابعی در
سازمان هواپیمایی این کشور نوشت مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران در منطقه التنف، واقع در مرز عراق و سوریه صورت گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....