تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 21:06
کد خبر : 132986

رقیب جدید استارلینک به فضا رفت

رقیب جدید استارلینک به فضا رفت

در شرایطی که اسپیس ایکس حدود ۴۰۰۰ ماهواره استارلینک را در مدار دارد، و چندین شرکت دیگر هم در حال رقابت در این فضا هستند، حالا همگی باید برای رویارویی با یک رقیب قدر آماده شوند. در شرایطی که اسپیس ایکس حدود ۴۰۰۰ ماهواره استارلینک را در مدار دارد، و چندین شرکت دیگر هم در

در شرایطی که اسپیس ایکس حدود ۴۰۰۰ ماهواره استارلینک را در مدار دارد، و چندین شرکت دیگر هم در حال رقابت در این فضا هستند، حالا همگی باید برای رویارویی با یک رقیب قدر آماده شوند.

در شرایطی که اسپیس ایکس حدود ۴۰۰۰ ماهواره استارلینک را در مدار دارد، و چندین شرکت دیگر هم در حال رقابت در این فضا هستند، حالا همگی باید برای رویارویی با یک رقیب قدر آماده شوند. یک شرکت چینی که تحت حمایت دولت پکن قرار دارد، اولین ماهواره اینترنتی خود را به مدار فرستاده است و قصد دارد شبکه‌ای از ۱۳ هزار ماهواره را در فضا فعال کند.

به‌گزارش وب‌سایت Phys.org، شرکت SatNet به‌تازگی نمونه اولیه‌ای از ماهواره اینترنتی خود را با راکت «لانگ مارچ ۲C» پرتاب کرده است. این ماهواره حالا در مدار موردنظر خود قرار گرفته است و آزمایش‌هایی را انجام خواهد داد تا فناوری‌هایش را بررسی کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،    این پروژه توسط کمیسیون مدیریت و نظارت بر دارایی‌های دولتی چین (SASAC) تعریف شده است که وضعیت بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی را رصد می‌کند. براساس اطلاعاتی که به اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) ارسال شده، SatNet می‌خواهد دو منظومه ماهواره‌ای بسازد و طیف‌های ۳۷٫۵ تا ۴۲٫۵ گیگاهرتز فضا به زمین و ۴۷٫۲ تا ۵۱٫۴ گیگاهرتز زمین به فضا را پوشش دهد.

حضور پررنگ چین در صنعت فضایی

این ۱۳ هزار ماهواره قرار است شبکه‌ای موسوم به Guo Wang را بسازند که می‌توان آن را به‌صورت آزاد به «شبکه دولتی» ترجمه کرد. طبق اعلام منابع مختلف، ساخت این منظومه ماهواره بخشی از تلاش بزرگ‌تر چین برای ایجاد جایگاه خود در بازار اینترنت‌های ماهواره‌ای است. طبق گزارش Grand Viewo Research، این بازار در سال ۲۰۲۲ ارزشی معادل ۸٫۲۳ میلیارد دلار و در سال ۲۰۳۰ ارزشی معادل ۲۲٫۵۷ میلیارد دلار پیدا خواهد کرد.

تعداد کاربران اینترنت ماهواره‌ای هم از ۴۳ میلیون در سال ۲۰۲۰ به ۱۱۰ میلیون در سال ۲۰۳۰ خواهد رسید. دولت چین در سال ۲۰۱۴ فضای بازار اینترنت ماهواره‌ای را برای سرمایه‌گذاری‌های خصوصی باز کرد و تاکنون بیش از ۲۰ پروژه در این زمینه مشغول به کارند.

با نگاه به پروژه‌های اخیر چین، می‌توانیم ببینیم که این کشور قصد دارد حضور پررنگ‌تری در صنعت فضایی داشته باشد. پکن علاوه بر اینترنت ماهواره‌ای در حال کار روی راکت‌های چندبار مصرف است و برای حضور در ماه تلاش می‌کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....