تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 13:16
کد خبر : 95624

رقابت با شرکت‌های دولتی بزرگترین چالش شرکت‌های خصوصی

رقابت با شرکت‌های دولتی بزرگترین چالش شرکت‌های خصوصی

مدیرعامل شرکت طراح تجهیز پویش پایا با برند تجاری «آریو مد»گفت: بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی شرکت‌های خصوصی، رقابت با شرکت‌های دولتی است. اقتصاددان: با توجه به استفاده این‌ شرکت‌ها از منابع، نیروی انسانی و امکاناتی که توسط دولت به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد، امکان ایجاد فضای سالم رقابتی از بین می‌رود. حتی به‌رغم

مدیرعامل شرکت طراح تجهیز پویش پایا با برند تجاری «آریو مد»گفت: بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی شرکت‌های خصوصی، رقابت با شرکت‌های دولتی است.

اقتصاددان: با توجه به استفاده این‌ شرکت‌ها از منابع، نیروی انسانی و امکاناتی که توسط دولت به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد، امکان ایجاد فضای سالم رقابتی از بین می‌رود. حتی به‌رغم پیگیری‌های فراوان با سازمان‌های مربوطه، تاکنون هیچ اقدامی نسبت به رفع چنین مشکلاتی صورت نگرفته که در صورت ادامه، نتیجه‌ای جز تعطیلی شرکت‌های خصوصی، بیکار شدن نیروهای انسانی و ایجاد یک چالش بزرگ فرهنگی نخواهد داشت.

علی اشتیاق در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین با اشاره به اینکه اهداف هر شرکت به۲ بخش درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تقسیم می‌شود که خوشبختانه با توجه به برنامه‌ریزی‌های داخلی، در بخش اول با کمک پرسنل توانمند شرکت، موفقیت‌های زیادی حاصل شده، به‌طوری که به جرات باید گفت، حدود ۹۰ درصد اهداف مورد نظر و برنامه‌ریزی‌شده، محقق شده است،گفت: در بخش برون‌سازمانی نیز به دلیل مشکلات موجود و موانع زیاد در خصوص اخذ گواهینامه و پروانه تولید و همچنین هزینه بالای مراحل اشاره‌شده، این اهداف با کمی تاخیر محقق شده که این امر موجب آسیب به شرکت‌های خصوصی تولیدکننده شده است که امیدواریم تمهیداتی توسط سازمان‌های تصمیم‌گیرنده برای رفع مشکلات موجود اتخاذ شود.

مدیرعامل شرکت طراح تجهیز پویش پایا تصریح‌کرد:صادرات محصولات، نیاز به اخذ گواهینامه CE دارد که با توجه به افزایش نرخ ارز کمی پرهزینه می‌باشد، ولی اقداماتی در زمینه اخذ گواهینامه CE برای محصول ساکشن جراحی و کاپ وکیوم آغاز شده که امیدواریم در کمترین زمان، موفق به اخذ آن شویم. لازم به توضیح است، خوشبختانه شرکت طراح تجهیز پویش پایا، انتظارات بازار داخل را پاسخ داده و تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه ساکشن جراحی روانه مراکز درمانی کرده و با تکیه به اهمیت خدمات مطلوب پس از فروش و تلاش آن برای جلب رضایت مشتریان، این آمار روزانه در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت طراح تجهیز پویش پایا، تولید تشک مواج، پمپ سرم و پمپ سرنگ است. این شرکت با ایجاد یک تیم منسجم در واحد تحقیق و توسعه، با مراجعه حضوری به تمامی مراکز درمانی اقدام به شناخت موارد ضعف محصولات و تجهیزات پزشکی می‌نماید که پس از بررسی و برگزاری جلسات با متخصصان مربوطه، برنامه‌ریزی تولید این محصولات را آغاز می‌کند.

اشتیاق تصریح‌کرد:اضافه شدن ۳ محصول جدید که باعث شد، تعداد نیروی انسانی در بخش‌های مختلف شرکت۲ برابر شود؛ قدم‌های پرشتاب ما برای ورود به حوزه دانش‌بنیان با توجه به این امر که هدف تاسیس شرکت طراح تجهیز پویش پایا تولید محصولات پزشکی بوده، از مهمترین برنامه‌های این شرکت جهت تحقق شعار سال بوده است. از سوی دیگر، با توجه حمایت مقام معظم رهبری در زمینه تولید، شرکت طراح تجهیز پویش پایا همواره در مسیر تولید محصولات جدید قدم برداشته و در سال جاری اقدام به ساخت ساکشن جراحی تمام اتوماتیک نیز کرده است که در مراحل ارزیابی این محصول برای ورود به جامعه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز هستیم که امیدواریم در این مورد هم به مانند دیگر مراحل گذشته، موفق شویم.

مدیرعامل شرکت طراح تجهیز پویش پایاضافه‌کرد:یکی از موضوعات مهم و حائز اهمیت برای شرکت طراح تجهیز پویش پایا، رعایت استانداردهای کیفی محصول نهایی مطابق با نمونه مشابه محصول خارج از کشور می‌باشد، بر همین اساس استانداردهای اجباری، عمومی و تخصصی را همواره برای ایجاد بستر تولید و محصول نهایی رعایت کرده و مطابق با ضوابط کنترل کیفی جهانی قدم برمی‌دارد. شایان ذکر است، اداره کل تجهیزات پزشکی کشور نیز با سختگیری‌های فراوان در خصوص کیفیت محصول نهایی مطابق با استانداردهای جهانی کمک چشمگیری در افزایش تولید محصولات پزشکی داخلی با کیفیت مشابه داشته که جای تشکر و قدردانی دارد.

مدیرعامل شرکت طراح تجهیز پویش پایا تاکیدکرد: از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی شرکت‌های خصوصی، رقابت با شرکت‌های دولتی است. با توجه به استفاده این‌ شرکت‌ها از منابع، نیروی انسانی و امکاناتی که توسط دولت به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد، امکان ایجاد فضای سالم رقابتی از بین می‌رود. حتی به‌رغم پیگیری‌های فراوان با سازمان‌های مربوطه، تاکنون هیچ اقدامی نسبت به رفع چنین مشکلاتی صورت نگرفته که در صورت ادامه، نتیجه‌ای جز تعطیلی شرکت‌های خصوصی، بیکار شدن نیروهای انسانی و ایجاد یک چالش بزرگ فرهنگی نخواهد داشت. حتی در بررسی‌های به عمل آمده، به این نتیجه دست یافتیم که بعضی از مراکز درمانی دولتی با توجه به ابلاغیه اعلامی، تنها باید از شرکت‌های دولتی اقدام به خرید نمایند که این تصمیمات با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در مورد حمایت از تولیدکنندگان خصوصی کشور، جای تامل و بررسی دارد. از دیگر چالش‌های موجود، جدا از شرایط تحریم و افزایش نرخ تورم، می‌توان به کمبود مواد اولیه یا افزایش قیمت آن اشاره کرد که این امر موجب بالا رفتن قیمت محصول نهایی می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: در بازار ۲/۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی، سهم تولید داخل حدود ۸۰۰ میلیون دلار است. در شرایط پاندمی کرونا دیدید که چطور تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی پای کار بودند. در همین شرایط جنگ بیولوژیکی که کشورهای مختلفی در تنگنا قرار داشتند، مجاهدت‌های تولیدکنندگان ایرانی بود که اجازه نداد، کمبودی در کشور، مردم شریف ایران را تهدید کند.

اشتیاق در پایان متذکر شد: رشد اقتصادی هر کشوری ارتباط زیادی با ایجاد و بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و فضای کسب‌وکار آن کشور دارد و شرکت‌های خصوصی، با ایجاد این ساختار نقش مهمی در کارآفرینی و اشتغال‌زایی نیروهای انسانی دارند، ولی گاها سختگیری‌های مربوط به مالیات‌های سالانه، موجب تعطیلی برخی از بنگاه‌های کسب‌وکار شده که ضربه جبران‌ناپذیری به اقتصاد و بیکار شدن نیروهای انسانی وارد می‌کند. در پایان باید از آقای مهندس عبدالرضا یعقوب‌زاده، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم، زیرا ایشان همیشه با حمایت تمام‌قد از تمامی شرکت‌های تولید تجهیزات پزشکی، کمک چشمگیری به رشد چرخه تولید تجهیزات پزشکی در ایران کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....