تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 شهریور 1401 - 15:42
کد خبر : 100631

رشد معاملات خُرد در سومین روز نزولی بورس

رشد معاملات خُرد در سومین روز نزولی بورس

در سومین روزی که شاخص کل بورس ریزش کرد، ارزش معاملات خرد سهام به بالاترین رقم هفته رسید. اقتصاددان: در معاملات روز چهارشنبه شانزدهم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز قبل ۷ هزار و ۹۷۵ واحد افت کند و به رقم یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۸۵۸ واحد رسید. شاخص هم

در سومین روزی که شاخص کل بورس ریزش کرد، ارزش معاملات خرد سهام به بالاترین رقم هفته رسید.

اقتصاددان: در معاملات روز چهارشنبه شانزدهم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز قبل ۷ هزار و ۹۷۵ واحد افت کند و به رقم یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۸۵۸ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس با افت ۴۴۹ واحدی در سطح ۴۱۰ هزار و ۳۲۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۵۸ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۱۱۸ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «کچاد»، «فملی» و «فارس» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «اخابر»، «افق» و «های‌وب» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «زاگرس» و «آریا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «توسن»، «سمگا» و «فغدیر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس های‌وب صدرنشین است و خساپا و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و فجهان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۲ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷ هزار و ۴۹۴ میلیارد تومان بود که ۶۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۲۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم هفته است.

صف‌های بازار سهام

در معاملات چهارشنبه ۶۹ نماد صف خرید داشتند و ۳۶ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳ درصدی به ۳۴۰ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش با کاهش ۲۰ درصدی به ۱۹۱ میلیارد تومان بالغ شد.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۲۸ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۱۳۴ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) با صف‌ خرید ۲۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از حفارس، نمادهای ولغدر (لیزینگ خودرو غدیر) و درازی (شرکت پخش رازی) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس) تعلق داشت که ارزش آن ۱۵ میلیارد تومان بود. پس از ثفارس، نمادهای ثاباد، ساربیل، قلرست و کچاد بیشترین صف فروش را داشتند.

 رشد معاملات خُرد در سومین روز نزولی بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....