تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1402 - 17:10
کد خبر : 152067

رشد قدرتمند صنعت گردشگری چین با نزدیک شدن سال نوی میلادی

رشد قدرتمند صنعت گردشگری چین با نزدیک شدن سال نوی میلادی

وب سایت اماراتی «اقتصاد خاورمیانه» اخیرا با انتشار مقاله‌ای نوشت: با نزدیک شدن به سال نو میلادی، اقتصاد چین روند احیای سریع خود را ادامه می‌دهد. در این میان صنعت گردشگری چین نقش مهمی ایفا کرده است. علاوه بر این، محرک‌های رشد جدید نیز در حال ظهور هستند که بهبود فعلی را تا سال ۲۰۲۴ به پیش

وب سایت اماراتی «اقتصاد خاورمیانه» اخیرا با انتشار مقاله‌ای نوشت: با نزدیک شدن به سال نو میلادی، اقتصاد چین روند احیای سریع خود را ادامه می‌دهد. در این میان صنعت گردشگری چین نقش مهمی ایفا کرده است. علاوه بر این، محرک‌های رشد جدید نیز در حال ظهور هستند که بهبود فعلی را تا سال ۲۰۲۴ به پیش می‌برند.

بر اساس داده‌های منتشر شده رسانه‌های چینی به نقل از پلتفرم‌های مهم گردشگری، گردشگری داخلی و گردشگری خارجی در چین به طور کامل احیا شده‌اند.

گزارشی که اخیراً توسط شرکت Ctrip منتشر شده، نشان می‌دهد که تا ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر)، حجم کلی سفارش‌های سفرهای داخلی چین در تعطیلات سال نو  میلادی ۲۰۲۴ بیش از سه برابر سال قبل افزایش یافته است. علاوه بر این، داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که رزرو هتل بیش از پنج برابر سال قبل افزایش یافته است و رزرو بلیط هواپیما نیز در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۲۰۵ درصد افزایش داشته است.

صنعت گردشگری چین در طول سال جاری تحت کمک ادغام سریع «فرهنگ، ورزش و گردشگری» بهبودی آشکار را نشان داده است.

2023122915314511124 اقتصاددان نوشته

 برخی از کارشناسان می‌گویند که فرمت‌های جدید در بازار مصرف گردشگری در حال ظهور است که مورد استقبال مصرف کنندگان قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود که بهبود اقتصادی چین را بیشتر ارتقا بخشد.

داده‌های منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد که صنعت خدمات این کشور در ماه نوامبر به سرعت رشد کرده است. شاخص تولید صنعت خدمات در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹٫۳ درصد افزایش یافت که ۱٫۶ واحد درصد سریعتر از ماه اکتبر بود. در ۹ ماه نخست سال جاری، ارزش خرده فروشی کالاهای مصرفی چین به ۳۴٫۲ تریلیون یوان رسید که نسبت به سال قبل ۶٫۸ درصد افزایش داشته است.

 داده‌های اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد که در سه فصل اول سال جاری، سهم هزینه‌های مصرف‌کننده برای رشد اقتصاد چین به  ۸۳٫۲ رسید که باعث رشد ۴٫۴ درصدی تولید ناخالص داخلی شده است. در سه ماهه سوم سال جاری، سهم هزینه‌های مصرف کننده برای رشد اقتصادی چین به ۹۴٫۸ درصد رسید.

 علاوه بر رشد سریع گردشگری داخلی و مصرف، چین همچنین اقدامات خاصی را برای ترویج سفرهای برون مرزی در سال جاری در پیش گرفته که شامل تعدیل تشریفات ورودی و خروجی و گسترش یک جانبه مقیاس معافیت از ویزا است.

این در حالی است که گردشگران چینی به منبع مهمی از مشتریان برای بسیاری از مقاصد گردشگری بین المللی تبدیل شده‌اند. همراه با تعمیق سیاست گشایش از سوی چین، صنعت گردشگری داخلی و فرامرزی چین به نیروی مهمی برای پیشبرد احیای صنعت گردشگری بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....