رشد صنعت یخ و برف و فروش مواد مصرفی در جشنواره بهاره چین
تعطیلات جشنواره بهاره، اولین تعطیلات یک هفته ای سال در چین است که همیشه به عنوان فشارسنج سالانه مصرفی عمل می کند. با شیوع مجدد کووید-۱۹ در برخی از شهرها، فروش مواد مصرفی در تعطیلات جشنواره بهاره ۲۰۲۲ یک چشم انداز اقتصادی پیچیده را نشان داد که با یک انقباض جزئی آفلاین و یک رشد
تعطیلات جشنواره بهاره، اولین تعطیلات یک هفته ای سال در چین است که همیشه به عنوان فشارسنج سالانه مصرفی عمل می کند. با شیوع مجدد کووید-۱۹ در برخی از شهرها، فروش مواد مصرفی در تعطیلات جشنواره بهاره ۲۰۲۲ یک چشم انداز اقتصادی پیچیده را نشان داد که با یک انقباض جزئی آفلاین و یک رشد دوباره قوی آنلاین همراه شد که شامل رشد قوی در صنعت گردشگری یخ و برف به واسطه بازی های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ بود.
علیرغم فشار بر فروش اقلام کلی مصرفی، تحلیلگران با اشاره به سیاستهای تشویقی فعلی، به روند فروش اقلام مصرفی در چین اطمینان دارند و خاطرنشان کردهاند که مصرف در سال ۲۰۲۲، با سرمایهگذاری بیشتری همراه خواهد بود، که هرگونه کاهش احتمالی در تجارت خارجی را جبران میکند و از طرفی با وجود وضعیت نامطلوب همهگیری کووید-۱۹ در سراسر جهان کمک بیشتری به رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۲ خواهد کرد.
پلتفرمهای پرداخت آنلاین در طول پنج روز اول تعطیلات جشنواره بهاره ۲۰۲۲ چین، بین روزهای۳۱ ژانویه تا روز جمعه گذشته، ۶٫۲۳۶ میلیارد تراکنش پرداخت آنلاین بین نهادی را پردازش کردهاند که ۵٫۳ درصد و با ارزشی بالغ بر ۴٫۲۰ تریلیون یوان (۶۶۰٫۳ میلیارد دلار)، نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است. طبق اعلام شرکت تسویه حساب NetSUnion، که یک پلتفرم تهاتر مورد حمایت بانک خلق چین است این رشد۱۱٫۵۸ درصد گزارش شده است.
در شب سال نو قمری در تاریخ ۳۱ ژانویه، بالاترین حجم معاملات آنلاین با ۱٫۶۷ تریلیون یوان در یک روز گزارش شد که ۱۳٫۰۸ درصد به صورت سالانه افزایش داشت. این در حالی است که پیک پرداخت آنلاین به ۷۱ هزار و ۴۰۰ تراکنش در ثانیه رسید.
براساس گزارش پلتفرم دادههای فیلم مائویان، از ساعت ۷ بعدازظهر یک شنبه، مجموع فروش باکس آفیس فیلم های جدید در طول جشنواره بهاره ۲۰۲۲ چین به بالای ۶ میلیارد یوان رسید. بر اساس این گزارش در چهار روز اول تعطیلات، فروش باکس آفیس ۳٫۵۳ میلیارد یوان بود که ۲۲٫۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داشت، اما ۳٫۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بود.
بنابراین سفرهای محلی بیشتری در طول تعطیلات انجام شد. بر اساس گزارشی که پلتفرم آنلاین سفر Trip.com به خبرگزاری گلوبال تایمز ارسال کرده است، حدود ۸۲ درصد از گردشگران مکان های دیدنی محلی را برای بازدید انتخاب کردهاند.
بر اساس دادههای جمع آوری شده توسط وزارت فرهنگ و گردشگری چین، از تاریخ۳۱ ژانویه تا یک شنبه، ۲۵۱ میلیون سفر توسط گردشگران داخلی انجام شده که معادل ۷۳٫۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ بوده است، اما نسبت به ۲۵۶ میلیون سفر در سال ۲۰۲۱ یک کاهش ۲ درصدی را تجربه کرده که معادل ۷۵٫۳ درصد از سطح قبل از همه گیری است.
درآمد از گردشگری داخلی در تعطیلات ۷ روزه به ۲۸۹٫۲۰ میلیارد یوان رسید که ۳٫۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت اما به میزان ۵۶٫۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ بهبود داشته است.
اما بازی های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ گردشگری برف و یخ را در چین تقویت کرده است.
طبق گزارش Trip.com، از روز شنبه، رزرو اتاق در هتلهای دارای امکانات اسکی در طول تعطیلات جشنواره بهاره ۵۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و سفارش بلیت برای بازی های برف، یخ و پیستهای اسکی نزدیک به ۴۰ درصد افزایش داشته است.
بر اساس گزارشی که روز یک شنبه به گلوبال تایمز ارسال شد، در فیجو، پلتفرم رزرو آنلاین سفر گروه علی بابا، رزرو محصولات مرتبط با گردشگری برف و یخ در طول جشنواره بهار بیش از ۳۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افزایش یافت.
ترکیب اسکی و چشمه های آب گرم به روشی جدید برای جوانان تبدیل شده است تا قفل گردشگری یخ و برف را باز کنند. فیجو شاهد افزایش میزان سفارشات در گروه «برف و یخ و همین طور چشمههای آب گرم» بوده است که خود نشان دهنده افزایش سال به سال بیش از ۴۰ درصد است.
شتاب بازیهای المپیک زمستانی در ورزش های یخی و برفی نیز نشان داده شده است.
بر اساس اعلام پلتفرم تجارت الکترونیک JD.com به گلوبال تایمز، فروش تجهیزات تناسب اندام، کفش های ورزشی، لباس های ورزشی، کیف های ورزشی و سایر محصولات ورزشی مناسب فضاهای باز افزایش سال به سال بیش از ۱۰ برابری داشته است.
از ۳۱ ژانویه تا چهارشنبه، فروش تجهیزات اسکی در پلت فرم تجارت الکترونیک آنلاینTmall نسبت به سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۸۰ درصد افزایش یافته است و رشد محصولات مرتبط با ورزش های یخی بیش از ۳۰۰ درصد بوده است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰