تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 20:59
کد خبر : 98633

رشد بیت کوین و افت اتریوم

رشد بیت کوین و افت اتریوم

پس از یک افت سنگین طی دو سه روز اخیر ، حالا قیمت ها در بازار ارزهای دیجیتال با ثبات نسبی دنبال می‌شود. اقتصاددان: در حالی که قیمت بیت کوین با رشد یک درصدی نسبت به روز گذشته در حدود ۲۱۴۰۰ دلار است، همچنان بازده هفتگی این ارز در حدود منفی ۱۳ درصد قرار دارد.

پس از یک افت سنگین طی دو سه روز اخیر ، حالا قیمت ها در بازار ارزهای دیجیتال با ثبات نسبی دنبال می‌شود.

اقتصاددان: در حالی که قیمت بیت کوین با رشد یک درصدی نسبت به روز گذشته در حدود ۲۱۴۰۰ دلار است، همچنان بازده هفتگی این ارز در حدود منفی ۱۳ درصد قرار دارد.

بیت کوین طی شبانه روز گذشته حدود ۲۵ میلیارد دلار معامله شده و ارزش بازار آن با ۴ میلیارد دلار افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۰۹ میلیارد دلار رسیده است.

با افت قیمت سنگین اخیر، حالا دوباره بازار وارد مرحله ترس شده و شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز تا عدد ۲۷ پایین آمده است. البته این رقم نسبت به اعداد یک رقمی که یکی دو ماه قبل ثبت می شد بسیار بهتر است و ترس بازار نیز بسیار کمتر از آن زمان است، اما همین که بازار دوباره وارد محدوده ترس شده، از دید تحلیلگران نکته ای اثرگذار محسوب می شود.

بازگشت اتریوم به کانال ۱۶۰۰ دلاری

برخلاف بیت کوین که رشد کوچکی داشته، امروز اتریوم با افت قیمت همراه است. قیمت بزرگ ترین آلت کوین بازار هم اکنون با افت ۱٫۵ درصدی، حدود ۱۶۱۰ دلار است.

البته در حال حاضر قیمت اتریوم کمی بازیابی شده و وضعیت بهتری دارد چراکه در ساعات ابتدایی روز جاری قیمت اتریوم حتی به ۱۵۳۵ دلار نیز رسیده بود و در حال حاضر چند ساعت است که قیمت به کانال ۱۶۰۰ دلار بازگشته است.

اتریوم با ارزش بازار ۱۹۶ میلیارد دلار طی شبانه روز گذشته بیش از ۱۷ میلیارد دلار معامله شده است.

اخیرا اعلام شده که دوره استخراج اتریوم پس از ۷ سال تحقیق و توسعه در روز ۲۴ شهریور ماه به پایان خواهد رسید و از این تاریخ دیگر امکان استخراج اتریوم با استفاده از کارت های گرافیک یا ماینر وجود نخواهد داشت.

رشد ۹ درصدی EOS

در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار، تعادل نسبی در میان آلت کوین ها برقرار است. تقریبا به همان تعدادی که آلت کوین مثبت در بازار وجود دارد، آلت کوین منفی هم دیده می شود.

در میان آلت کوین های مثبت، EOS با رشد ۹ درصدی بیشترین بازدهی را داده. کوانت نیز ۸ درصد رشد کرده است. مونرو و چیلیز هم با رشد ۵ و ۴ درصدی، وضعیت خوبی دارند.

اما در میان نمادهای منفی، OKB با افت ۵ درصدی بیشترین زیان را به خریداران دیروز وارد کرده است. نیر پروتکل و فایل کوین هم کمی بیشتر از ۳ درصد افت کرده اند و مابقی آلت کوین های منفی، افتی کمتر از ۳ درصد دارند.

بازگشت دامیننس بیت کوین به بالای ۴۰ درصد

ارزش بازار ارزهای دیجیتال همچنان ۱٫۰۲ تریلیون دلار است. ارزش معاملات هم تغییر خاصی نداشته و طی شبانه روز گذشته ۸۲ میلیارد دلار معامله انجام شده است.

ارزش معاملات دیفای با جهش بیش از ۱۰۰ درصدی به ۱۵ میلیارد دلار رسیده و در استیبل کوین ها هم ۷۶ میلیارد دلار معامله ثبت شده است.

دامیننس بیت کوین هم که نشان دهنده ارزش این ارز در مقابل سایر ارزهاست، دوباره به بالای ۴۰ درصد بازگشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....