تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اسفند 1399 - 20:17
کد خبر : 39156

راز پیشرفت کشاورزی آمریکا

راز پیشرفت کشاورزی آمریکا

اقتصاددان:  ۱- ایستادگی تمام قد دولت آمریکا در کنار کشاورزان خود و حمایت های تاریخی از بخش کشاورزی . ۲- حمایت در برابر بلایای طبیعی ( Disaster Aid ) . این برنامه که از سال { ۲۰۱۰ } حدود { ۱/۹۰۰/۰۰۰/۰۰۰ } $ دلار برای وزارت کشاورزی ایالات‌ متحده آمریکا هزینه داشته ، بدین‌ صورت

اقتصاددان: 

۱- ایستادگی تمام قد دولت آمریکا در کنار کشاورزان خود و حمایت های تاریخی از بخش کشاورزی .

۲- حمایت در برابر بلایای طبیعی ( Disaster Aid ) .

این برنامه که از سال { ۲۰۱۰ } حدود { ۱/۹۰۰/۰۰۰/۰۰۰ } $ دلار برای وزارت کشاورزی ایالات‌ متحده آمریکا هزینه داشته ، بدین‌ صورت است که علاوه بر تسهیلات و قوانین موجود کنگره در این زمینه به کشاورزان در قبال بلایای طبیعی خسارت پرداخت می‌شود که عمده این کمک‌ها عمدتاً به گندم کاران ، دامداران و باغبانان اعطا می‌شود .

۳- بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی ( Marketing and Export Promotion ) .

سالانه این وزارتخانه بیش از { ۱/۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ } $ دلار صرف فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی برای فروش و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی میکند ، سازمان خدمات خارجی کشاورزی امریکا ( The Foreign Agricultural Service ) سالانه حدود { ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ } $ دلار در بیش از { ۹۰ } دفتر خارجی خود برای بازاریابی صادراتی کشاورزی هزینه میکند .

۴- تحقیق و پشتیبانی از سایر امور مرتبط ( Research and Other Support ) .

اکثر صنایع در آمریکا منابع مالی تحقیقات و توسعه خود را تأمین میکنند ، اما در مورد کشاورزی ، دولت آمریکا هزاران دانشمند و متخصص دیگر را استخدام میکند تا به صنعت کشاورزی کمک کنند ، بدین منظور وزارت کشاورزی آمریکا سالانه { ۳/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ } $ دلار برای تحقیق و توسعه کشاورزی در بیش از { ۱۰۰ } منطقه صرف میکند ، این برنامه همچنین مجموعه‌ای از خدمات پشتیبانی دیگر ( مانند داده‌های آماری و مطالعات اقتصادی ) را نیز به کشاورزان ارائه میدهد .

۵- برنامه‌های حفاظتی ( Conservation Programs ) .

وزارت کشاورزی ایالات‌ متحده آمریکا چندین برنامه مختلف جهت حفاظت مزارع کشاورزی را دنبال میکند ، به‌ طوری‌ که در قالب برخی از این برنامه‌ها به کشاورزان پول پرداخت میشود تا با برنامه‌های نظارتی و حفاظتی بتوانند نظام تولید خود را جهت حفاظت از منابع طبیعی بهبود بخشند ، سالانه بیش از { ۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ } $ دلار برای این نوع حمایت‌ها پرداخت میشود .

۶- اعطای وام بازاریابی ( Marketing Loans ) .

این برنامه که برای وزارت کشاورزی آمریکا در دو سال گذشته سالانه { ۱۶۰/۰۰۰/۰۰۰ } $ دلار هزینه داشته است قصد دارد که در زمان برداشت محصول کشاورزی به کشاورزان وام پرداخت کند تا محصولات خود را ذخیره و نگه‌داری کنند و پس از بازاریابی مناسب ، با قیمتی بالاتر بتواند محصولات خود را به فروش برسانند .

۷- کشور ایالات متحده آمریکا با چنین برنامه های حمایتی هوشمندانه ای و با تکیه بر آخرین تکنولوژی روز دنیا ، کشاورزان خود را ترغیب و تشویق به فعالیت بیشتر میکند و از طرفی کشاورزی و بیزینس حاصل از آن یکی از رکن های اقتصادی کشور آمریکا محسوب میشود و با بازاریابی گسترده و پی در پی موفق به صادرات محصولات کشاورزی خودشان به سراسر دنیا میشوند و از این طریق خلق ثروت میکنند و امروزه ایالات متحده آمریکا تنها کشور دنیاست که در بخش کشاورزی هیچ وابستگی به کشورهای دیگر ندارد و بزرگترین صادر کننده محصولات کشاورزی و لبنی دنیاست .

۸- هدف بنده ابدا ایجاد یاس و ناامیدی در بین کشاورزان زحمتکش و نجیب ایرانی نیست ، اتفاقا بالعکس میخوام بگویم کشاورزی در ایران از ظرفیت بسیار بالقوه ای برخوردار است ولی چون ( ضعف برنامه ریزی ، موازی عمل کردن ، عدم حمایت از کشاورزی ، ضعف مدیریت ، ضعف بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا ، ضعف استفاده درست از منابع انرژی ، ضعف بکارگیری از فارغ التحصیلان رشته های مرتبط ، ضعف در سیستم یکپارچه سازی اراضی ، ضعف در کار گروهی ) دارند ، همگی از عواملی هستند که در کنار هم قرار گرفتند تا کشاورزی را در ایران روز به روز با چالش مواجه کنند و بر همین اساس سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی از تراز تولید ناخالص داخلی در ایران بسیار ناچیز است ، در صورتی که بخش کشاورزی در ایران اگر درست و اصولی مدیریت شود ، ارزش اقتصادی بخش کشاورزی در ایران سالانه میتواند به بیش از { ۸۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ } $ آمریکا برسد ، ولی افسوس و هزاران افسوس . . . . . . ‌. . . .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....