تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آذر 1400 - 21:40
کد خبر : 69849

دو عاملی که بیتکوین را به عرش و یا به فرش می‌برد

دو عاملی که بیتکوین را به عرش و یا به فرش می‌برد

بعد از ریزش شدید بیت‌کوین تا حدود ۴۲ هزار دلار، این رمز ارز توانست اندکی شرایط خود را بهبود بخشد و تا ۴۹ هزار دلار افزایش یافت. با وجود اینکه بیت‌کوین توانسته است تا حدی افت در روز شنبه را جبران کند اما همچنان شرایط آن چندان مساعد نیست و احتمال کاهش قیمت تا سطح

بعد از ریزش شدید بیت‌کوین تا حدود ۴۲ هزار دلار، این رمز ارز توانست اندکی شرایط خود را بهبود بخشد و تا ۴۹ هزار دلار افزایش یافت. با وجود اینکه بیت‌کوین توانسته است تا حدی افت در روز شنبه را جبران کند اما همچنان شرایط آن چندان مساعد نیست و احتمال کاهش قیمت تا سطح ۴۳ الی ۴۴ هزار دلار همچنان وجود دارد. درحال‌حاضر ترس شدیدی بر بازار حاکم است.

در کنار شرایط کنونی که بیت کوین با آن درگیر است دو عامل دیگر وجود دارد که در دو هفته آینده بر قیمت این رمزارز تاثیرگذار خواهد بود.

آیا داستان ابتدای کرونا تکرار خواهد شد؟

نخستین مورد به مهم‌ترین تهدید این روزهای تمامی بازارها برمی‌گردد. نوع جدید ویروس کرونا، ویژگی‌های آن و ابعاد اثرات آن بر اقتصاد، هنوز شناخته شده نیست و این نا اطمینانی باعث ایجاد تلاطم خواهد شد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که در طی دو هفته آینده خصوصیات نوع جدید این ویروس را منتشر خواهد کرد. عواملی نظیر سرعت انتقال، اثرگذاری واکسن‌ها، میزان کشندگی آن و نیز موثر بودن داروهای موجود، بر آینده بازارها از جهات مختلفی تاثیر‌گذار خواهد بود. در صورتی که این نوع ویروس علی‌رغم سرعت انتقال بالا از کشندگی پایینی برخوردار باشد، اثرات منفی آن بر کریپتوکارنسی کمتر خواهد بود. درحال‌حاضر دو دیدگاه در این خصوص مطرح است. یک اینکه omicron بسیار قابل انتقال است و می‌تواند افرادی را که به طور کامل واکسینه شده‌اند را آلوده کند.

دومین مورد این است که علائم ناشی از omicron احتمالاً برای کسانی که واکسینه شده‌اند علائم خفیف خواهد بود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،  اگر این سناریو درست باشد احتمالا اثرات آن بر بازار نیز مقطعی و کوتاه خواهد بود. همچنین به دلیل اینکه تقریبا ۶۰ درصد جمعیت ایالت متحده واکسینه شده‌اند، بنابراین احتمال دارد که به دلیل شیوع بالای این ویروس، سیاست‌های انقباضی آنها به تعویق افتد.

در هر صورت موردی که اهمیت دارد درجه مصونیت ناپذیری واکسن‌ها در برابر این ویروس و همچنین قدرت کشندگی آن است. در صورتی که نتایج با این دو مورد فاصله داشته باشد احتمالا نوسانات ادامه داشته باشند.

چه در سر سیاست‌گذاران میگذرد؟

مورد بعدی مربوط به دو صرافی FTX و صرافی بایننس است. درپی اتفاقات چند ماه گذشته و مشکلات مربوط به ارزهای دیجیتال، این دو صرافی برای پاسخگویی در مورد بعضی از ابهامات فراخوانده شده‌اند. در صورتی که این روند ختم به خیر شود و جبهه گیری خاصی در این مورد شکل نگیرد، می‌توان از خطرات آن چشم‌پوشی کرد.

به هر حال دولت آمریکا در حیطه قانون‌گذاری بر رمزارزها در آینده به طور سختگیرانه‌ای وارد عمل خواهد شد و این واقعیتی غیرقابل انکار است، اما در این مرحله بیشتر به بررسی و تحقیق در این موضوع تمرکز دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....