تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مهر 1401 - 14:03
کد خبر : 104119

دوپینگ پالایشی حریف ریزش بورس نشد

دوپینگ پالایشی حریف ریزش بورس نشد

در روزی که نمادهای پالایشی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بورس تهران داشتند، شاخص قرمز باقی ماند. اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه هجدهم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل هزار و ۱۵۶ واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۹۲۶ واحد رسید. شاخص

در روزی که نمادهای پالایشی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بورس تهران داشتند، شاخص قرمز باقی ماند.

اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه هجدهم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل هزار و ۱۵۶ واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۹۲۶ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس با نزول ۳۲۰ واحدی در سطح ۳۷۵ هزار و ۷۰۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۵۰ واحد پائین آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۷۷۳ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «میدکو»، «وپاسار» و «فملی» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای پالایشی «شپنا»، «شتران» و «شبندر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. گروه پالایشی‌ها سبزترین گروه بازار بودند.

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «آریا» و «کگهر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «شاوان» و «شراز» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شپنا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای وطوبی، دی و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۳۶ هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۳۳ هزار و ۸۹ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات دوشنبه ۵۷ نماد صف خرید داشتند و ۷۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳۳ درصدی به ۲۰۳ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۲۷ درصد کاهش یافت و ۱۵۹ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۲۸ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۱۳۷ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد تپسی (شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس) با صف‌ خرید ۲۷ میلیارد تومانی برای سومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از تپسی، نمادهای زاگرس (شرکت پتروشیمی زاگرس) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد فمراد تعلق داشت که ارزش آن ۱۱ میلیارد تومان بود. پس از فمراد، نمادهای وآذر، حپترو، گکوثر و غشاذر بیشترین صف فروش داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....