تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 - 20:37
کد خبر : 69974

دلیل افزایش نرخ دلار از زبان رئیسی

دلیل افزایش نرخ دلار از زبان رئیسی

رئیسی امروز به مناسبت روز دانشجو مهمان دانشجویان دانشگاه شریف بود. او در این برنامه توضیحاتی در خصوص نرخ ارز و اقتصاد کشور ارائه کرد. رئیسی اعلام کرد که افزایش نرخ ارز همزمان با مذاکرات وین دسیسه کسانی است که میخواهند نرخ ارز را با مذاکرات گره بزنند. رئیسی گفت: خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه

رئیسی امروز به مناسبت روز دانشجو مهمان دانشجویان دانشگاه شریف بود. او در این برنامه توضیحاتی در خصوص نرخ ارز و اقتصاد کشور ارائه کرد. رئیسی اعلام کرد که افزایش نرخ ارز همزمان با مذاکرات وین دسیسه کسانی است که میخواهند نرخ ارز را با مذاکرات گره بزنند.

رئیسی گفت: خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته های خود را به ملت تحمیل کنند.

رییس‌جمهور در واکنش به سوال دانشجویی که چرا این افراد را معرفی نمی‌کنید گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر موضوع هستد. برخی از این افراد در داخل و برخی نیز در خارج از کشور در فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند.

تلاش دولت برای حذف ارز ترجیحی

رئیس‌جمهور در خصوص لایحه دولت برای حذف ارز ترجیحی گفت: دولت لایحه حذف ارز ترجیحی را پس نگرفته است. لایحه حذف ارز ترجیحی با مطالعه و حساب شده تدوین و ارائه شد و برخی مطالب مطرح شده درباره پس گرفتن آن از مجلس، صحت ندارد و خلاف واقع است.

او با بیان اینکه فوریت برسی این لایحه در مجلس رای نیاورده است، افزود: اقتصاد ما نیاز به جراحی دارد و حاضریم برای سامان یافتن اقتصاد کشور و زندگی مردم از آبرویمان مایه بگذاریم.

اقتصاد، نان و سفره مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم

به گفته رئیس جمهور، منابع ارزی موجود در وضعیت خوبی قرار دارد و برخلاف روزهای اولی که دولت را تحویل گرفته‌ایم نگران وضع نیستیم. فروش نفت نیز به رغم تهدیدها و تحریم‌ها شرایط خوبی دارد و صادرات نفت و میعانات بیش از گذشته افزایش یافته است.

روایت رئیسی از خزانه‌ای که از روحانی تحویل گرفت

رییس جمهور با اشاره به برخی مشکلات مربوط به گذشته از جمله مسئله شرکت هفت تپه گفت: خیلی از مسائل را با مردم مطرح نکردیم اما از دولت گذشته خواستیم مسئله هفت تپه را حل کند و این شرکت به دولت برگردد که گفتند امکان ندارد.

او با بین اینکه ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان در کنار دیگر هزینه‌ها، برای فاکتورهای هزینه شده دولت قبل می‌پردازیم، گفت: دولت سیزدهم نه یک خزانه خالی که یک خزانه مقروض را تحویل گرفت. تلاش کردیم تورم را کنترل کنیم و بر اساس گزارش مراکز آمار تورم رو به کاهش است اما باید برای برآوردن انتظار مردم بیش از پیش تلاش کرد.

رضایت مردم را بر رضایت خواص ترجیح می‌دهیم

او با بیان اینکه باید زندگی مردم سامان یابد و آرامش بر فضای جامعه حاکم شود، افزود: هر اقدام اقتصادی که دولت بخواهد انجام دهد، مردم و فعالان اقتصادی را در جریان می گذارد.

به گفته رئیس جمهور، در دوگانه رضایت خواص و رضایت عموم مردم، رضایت مردم را بر رضایت خواص ترجیح می‌دهیم.

منع واردات کالاهای خارجی توسط شرکت‌های دولتی

رئیسی با بیان اینکه به هیچ شرکت دولتی اجازه واردات کالاهایی را نمی‌دهیم که مشابه ‌آن با کیفیت مناسب در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: تاکید جدی داریم که همه اجزای دولت از محصولات داخلی استفاده کنند و این کار اقدامی در راستای حمایت از شرکت‌های فناورانه کشور و نخبگان جوان است.

اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد

به گفته رئیسی، اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد و جرم سیاسی با جرم امنیتی متفاوت است. نقد و نقدپذیری را زمینه‌ساز رشد کشور می‌دانیم و به نقدها توجه می‌کنیم.

او افزود: در ماجرای حمله سایبری (به پمپ بنزین‌ها) می خواستند فتنه بزرگی در کشور ایجاد کنند اما آنچه سبب ایجاد آرامش شد این بود که مردم احساس کردند دولت در کنار آنهاست و با همه توان تلاش می‌کند مشکل را حل کند.

در ۱۴۰۱ کسری بودجه نخواهیم داشت

به گفته رئیس جمهور، دولت سیزدهم شبانه روز کار می‌کند. تیم اقتصادی دولت هماهنگ است و ما برنامه اقتصادی روشنی داریم. دولت در همین گام نخست سند مالی بودجه ۱۴۰۱ را مبتنی بر سند تحول تدوین کرده تا کسری نداشته باشد و تورم زا نباشد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....