تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 خرداد 1400 - 20:56
کد خبر : 50503

دلار از مرز حساس عبور کرد

دلار از مرز حساس عبور کرد

قیمت دلار آمریکا از مرز ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کرد. قیمت سکه امامی نیز از مرز حساس ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرد اما دوباره زیر آن قرار گرفت. دامنه نوسان در بازار متشکل دلار همچنان محدود است. قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات روز پنج‌شنبه ۲۴ هزار ۲۲۰ تومان و

قیمت دلار آمریکا از مرز ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کرد. قیمت سکه امامی نیز از مرز حساس ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرد اما دوباره زیر آن قرار گرفت. دامنه نوسان در بازار متشکل دلار همچنان محدود است.

قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات روز پنج‌شنبه ۲۴ هزار ۲۲۰ تومان و ۱۱۰ تومان بالاتر از نرخ عصر روز گذشته بود. دلار آمریکا که در روزهای اخیر در بازه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان می‌کرد، آخرین روز هفته را با قیمت بالای ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان شروع کرد.

دلار از مرز حساس عبور کرد

قیمت دلار در ادامه باز هم افزایش یافت و روی ۲۴ هزار و ۳۴۰ تومان قرار گرفت. درهم امارات نیز جایگاه خود را بالای مرز ۶ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت کرد. تحلیل‌گران پایداری درهم بالای این سطح را برای رشد دلار مهم می‌دانستند. دیروز قیمت درهم از این سطح عبور کرد و امروز تا ۶ هزار و ۶۸۵ تومان نیز بالا رفت.

احتمال دارد افزایش قیمت دلار و درهم به خاطر انتخابات فردا اتفاق افتاده و مسیر رقابت‌های انتخاباتی به گونه‌ای رقم خورده که انتظارات افزایشی را در بازار تقویت کرده باشد. اما احتمال قوی‌تر این است که نوسان‌گیران از التهاب فضای پیش از انتخابات استفاده کرده و به منظور کسب سود با جوسازی قیمت‌ها را به سمت بالا سوق داده باشند. در این صورت بازگشت قیمت‌ها محتمل است.

سکه مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ نکرد
قیمت سکه امامی نیز همراه با افزایش قیمت دلار رشد کرد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز روی ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان پایین‌تر از نرخ عصر روز گذشته قرار داشت، اما در ادامه افزایش یافت و به مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نزدیک شد.

قیمت سکه برای دقایقی از این مرز عبور کرد، اما دوباره زیر آن و روی قیمت ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان قرار گرفت. افزایش قیمت سکه در حالی اتفاق افتاد که قیمت طلای جهانی در حال کاهش بود و فلز گرانبها تا سطح ۱۸۰۵ دلار نیز افت کرده بود. بر این اساس افزایش قیمت سکه احتمالا تحت تاثیر رشد قیمت دلار بود.

دامنه نوسان در بازار متشکل دلار همچنان محدود است
با وجود افزایش قابل توجه قیمت دلار در بازار آزاد، نرخ دلار بازار متشکل امروز نیز نسبت به روز گذشته تغییرات محدودی داشت. متوسط قیمت دلار متشکل امروز ۴۰ تومان از متوسط روز گذشته بالاتر بود.

دلار از مرز حساس عبور کرد

حجم عرضه دلار متشکل نسبت به روز گذشته ۱۹ درصد پایین آمد و روی ۷ میلیون و ۲۲۰ هزار قرار گرفت. در نتیجه عرضه دلار به منظور کنترل افزایش قیمت دلار بازار آزاد افزایش نیافت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت در روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری قیمت دلار آمریکا مرز حساس ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان را پشت سر گذاشت و تا ۲۴ هزار و ۳۴۰ تومان بالا رفت.

دلار از مرز حساس عبور کرد

درهم در بالای مرز ۶ هزار و ۶۰۰ تومان پایدار ماند و به رشد دلار کمک کرد. سکه امامی با وجود افت قیمت طلا رشد کرد و برای دقایقی بالای ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت، اما دوباره به زیر این سطح کشیده شد. دلار بازار متشکل نیز مانند روزهای اخیر نوسانات قیمتی محدودی را به ثبت رساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....