تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 - 19:23
کد خبر : 86352

دستور فوری رئیسی برای مقابله با قاچاق کالاهای اساسی

دستور فوری رئیسی برای مقابله با قاچاق کالاهای اساسی

رئیس جمهور دستگاه‌های اجرایی و انتظامی را موظف کرد با فوریت اقدامات لازم برای جلوگیری خروج غیرقانونی و قاچاق کالاهای اساسی را از کشور انجام دهند. در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست سیدابراهیم رئیسی تشکیل شد، راهکارهای جدیدی برای مبارزه موثر با قاچاق و خروج کالاهای اساسی از مرزهای کشور مطرح

رئیس جمهور دستگاه‌های اجرایی و انتظامی را موظف کرد با فوریت اقدامات لازم برای جلوگیری خروج غیرقانونی و قاچاق کالاهای اساسی را از کشور انجام دهند.

در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست سیدابراهیم رئیسی تشکیل شد، راهکارهای جدیدی برای مبارزه موثر با قاچاق و خروج کالاهای اساسی از مرزهای کشور مطرح و تصویب شد و رئیس جمهور دستگاه‌های اجرایی و انتظامی را موظف کرد با فوریت اقدامات لازم برای جلوگیری خروج غیرقانونی و قاچاق کالاهای اساسی را از کشور انجام دهند.

مجازات‌های گرانفروشی تشدید می‌شود

دراین جلسه همچنین با هدف تنظیم بازار، کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی پیشنهاد شد به سازمان تعزیرات حکومتی اختیارات بیشتری داده شود و مجازات‌های گرانفروشی تشدید گردد تا با کمک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده اقدامات موثرتری برای مبارزه با گران فروشی و احتکار کالاها انجام دهند و مقرر شد با فوریت فرآیند قانونی برای تصویب و اجرای این پیشنهاد طی شود.

در این جلسه همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارشی از وضعیت بازار رمز ارزها در جهان و کشورمان ارائه و پیشنهادهایی را برای ساماندهی و مدیت بازار رمز ارزها در داخل مطرح کرد که مقرر شد ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در این زمینه بررسی‌های بیشتری انجام دهد و به صورت راهکار اجرایی تصمیمات خود را مصوب کند.

طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر کمبود عرضه برخی کالاها چون روغن، شکر و … به گوش می‌رسد. قاچاق این کالاها به خارج از کشور یکی از دلایل احتمالی کمبود این مواد غذایی است. چراکه قیمت این کالاها در بازارهای جهانی به دنبال حمله روسیه به اوکراین با جهش همراه شده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....