تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 - 4:43
کد خبر : 44621

در ۱۴۰۰، مردم خوزستان به برنامه رای می دهند

در ۱۴۰۰، مردم خوزستان به برنامه رای می دهند

امین قولی/مسئول کمیته دانشگاهیان مجمع نخبگان حوزوی دانشگاهی استان خوزستان خوزستان غنی ترین استان ایران و تامین کننده بخش بسیار بالایی از درآمد کشور و همچنین مرکز نفت و گاز ایران است. همچنین از جهت تاریخی بعلت وجود سازه ها و فضاهای با قدمت بالا در فلات ایران، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ظرفیت بسیار

امین قولی/مسئول کمیته دانشگاهیان مجمع نخبگان حوزوی دانشگاهی استان خوزستان

خوزستان غنی ترین استان ایران و تامین کننده بخش بسیار بالایی از درآمد کشور و همچنین مرکز نفت و گاز ایران است.

همچنین از جهت تاریخی بعلت وجود سازه ها و فضاهای با قدمت بالا در فلات ایران، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ظرفیت بسیار بالایی برای صنعت گردشگری دارد.

در بخش نیروی انسانی، خوزستان ظرفیت های قابل توجهی از استعدادهای انسانی متخصص، هنرمند و ورزشی برخوردار است که متاسفانه اکثریت شان در فضای استان خوزستان، شکوفا نمی شوند!

خوزستان با تولید سالانه ۱۷ میلیون تن محصولات کشاورزی در این زمینه نیز مقام اول تولید ۱۲ محصول مختلف را به خود اختصاص داده، اما با وجود چنین ظرفیت هایی همواره با مشکلات مدیریتی روبه رو بوده، تا آنجا که نرخ بیکاری در استان به چیزی حدود ۱۶ درصد رسیده که این امر با وجود صنعت نفت و گاز و صنایع وابسته همچون پتروشیمی ها و پالایشگاه و نیز سایر صنایع همچون لوله سازی و فولاد و … باعث تعجب مردم استان و کشور شده.

ظرفیت های گردشگری، میدان های عظیم نفت و گاز، پتانسیل کشاورزی و همچنین ظرفیت های دیگر صنایع در استان این گواهی را می دهند که با استانی سرشار از پتانسیل روبرو هستیم، اما مدیریت فشل تدبیر و امید در خوزستان، نتوانسته حتی بخش کوچکی از نیازهای اقتصادی و مدیریتی جامعه ثروتمند خوزستان را برآورده کند.

در زمینه توسعه عمرانی نیز متاسفانه خوزستان پیشرفت چندانی نداشته، تا آنجا که زیرساخت های استان بسیار ضعیف بوده و موضوع فاضلاب در استان و علی الخصوص شهر اهواز به معضلی ملی تبدیل شده.

متاسفانه علی رغم شعارهایی که در دولت تدبیر و امید داده شد، تغییری در نگاه دولت ها به استان صورت نگرفت، فلذا با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری از تمامی کاندیداهای محترم درخواست نگاه ویژه به استان را داریم و نامزدهای ریاست جمهوری بدون برنامه مستقل اقتصادی برای توسعه خوزستان، به خوزستان نیامده و رای خوزستان را نخواهند و در این جغرافیا تلاش نکنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....