تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آذر 1401 - 15:53
کد خبر : 109892

در مقابل، تایوان را به رسمیت بشناسید

در مقابل، تایوان را به رسمیت بشناسید

تایوان کشوری در جنوب شرق آسیا است که در سال ۱۹۴۹ و پس از جنگ داخلی از جمهوری خلق چین اعلام استقلال کرد و پایتختش نیز شهر تایپه است. تاکنون تنها ۲۱ کشور عضو سازمان ملل متحد آن را به رسمیت شناخته‌اند، که البته ایران جزء این لیست نیست. با توجه به سفر “رفیق” شی،

تایوان کشوری در جنوب شرق آسیا است که در سال ۱۹۴۹ و پس از جنگ داخلی از جمهوری خلق چین اعلام استقلال کرد و پایتختش نیز شهر تایپه است.

تاکنون تنها ۲۱ کشور عضو سازمان ملل متحد آن را به رسمیت شناخته‌اند، که البته ایران جزء این لیست نیست.

با توجه به سفر “رفیق” شی، رییس جمهورِ جمهوری خلق چین به کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس و همراهی او با ادعاهای سرزمینی آنها علیه تمامیت ارضی ایران، این رفتار در این سطح آن هم از کشوری که در رسانه های جریان اصلی مملکت، بعنوان دوست، برادر و متحد استراتژیک خطاب می شد و تازه می خواستیم با کمک آنها، در راند پایانی، آمریکا را شکست دهیم و وارث جهان شویم، پاسخی در خور می خواهد، چرا که در این ماجرا، دشنه از به ظاهر دوست خورده ایم.

بجای احضار کردن ها و گفتگوهای بی فایده و بی نتیجه با طرف چینی، بهترین پاسخ، که هم بتواند منزلت ملی از دست رفته ی ما را_در این ماجرا_ احیاء کند و هم درس بزرگی برای چین باشد که پا در کفش گربه ی سیاه جهان نکند، به رسمیت شناختن کشور تایوان است.

غیر از این، هیچ رفتار دیگری نمی تواند مرهمی بر غرور جریحه دار شده ما باشد و امیدوارم کسانی که هر دم از منافع ملی ایران سخن می رانند و آهنگ “وطن ای هستی من” سالار عقیلی را به هر مناسبتی، در هر کوچه و برزنی پخش می کنند، این را متوجه بشوند.

ابوالفضل بابادی شوراب/روزنامه نگار/تنها به منافع مردم ایران می اندیشم

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....