تاریخ انتشار : جمعه 30 آبان 1399 - 20:52
کد خبر : 24880

درس هایی از استقامت یک زن بندرعباسی

درس هایی از استقامت یک زن بندرعباسی

نکاتی بسیار مهم در باب تخریب آلونک یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس و خودسوزی او :   ۱. تامین مایحتاج فقرا آنهم در حد شان آنها از جمله تکالیف و وظایف حکومت اسلامی است .از نگاه فقهی نفقه زن در صورت داشتن همسر یا پدر بر عهده آنهاست و در صورت نداشتن آنها یا

نکاتی بسیار مهم در باب تخریب آلونک یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس و خودسوزی او :

 

۱. تامین مایحتاج فقرا آنهم در حد شان آنها از جمله تکالیف و وظایف حکومت اسلامی است .از نگاه فقهی نفقه زن در صورت داشتن همسر یا پدر بر عهده آنهاست و در صورت نداشتن آنها یا متمکن نبودن آنها وظیفه حکومت اسلامی است و در صورت نبود حکومت اسلامی وظیفه عموم مسلمین می باشد . سوال اساسی این است که چرا مسئولین ذی ربط در طول این ۴۲ سال برای حق نابحق خودشان نعره ها زدند اما برای حق فقرا و پابرهنگان حتی جیک هم نزدند  فاما حق الضعفا فضیعتم و اما حقکم بزعمکم فطلبتم (خطاب ابا عبدالله الحسین علیه السلام به علمای بی خاصیت در خطبه منی )
چرا این نکته مهم فقهی در باب نفقه زنان تبدیل به قانون نشده اما آقایان برای استادیوم رفتن زنان و دوچرخه سواری زنان در ملاء عام و ….. سینه چاک می دهند ؟؟؟؟
چرا مسکنی که حق این زن بندرعباسی و هزاران زن سرپرست خانوار است و تکلیف حکومت اسلامی است در طول این ۴۲ سال به این قشر بی پناه داده نشده است ؟

۲. اینکه باید تابع قانون بود درست ؛ اما آیا فقط قانون مداری تکلیف فقراست ؟ و فقرا از این بیت المال (بیت الحال ) حقی ندارند ؟؟؟؟؟ حکومت زمانی حق برخورد با فقرای غاصب را دارد که به تکلیف خود مبنی بر دادن نفقه فقرا عمل کرده باشد البته آنهم با رعایت مراحل نهی از منکر و با شیوه حکیمانه و مدبرانه نه با شیوه احمقانه و شرخری.

۳. اینکه باید تابع قانون بود درست ؛ اما آیا قانون مداری فقط تکلیف فقراست نه اغنیاء ؟؟؟!!!!
حکومت زمانی حق دارد خانه فقراء غاصب را تخریب کند که خانه تمام گردن کلفت ها و مفت خورها را تخریب کرده باشد و الا می شود ضعیف کشی و تبعیض
و افسوس و صد افسوس که در کشور ما حتی در برخورد با منکرات تبعیض وجود دارد و از دید سیستم ، انسانها درجه یک و دو و سه دارند
و این نوع برخورد بزرگترین دشمن تراشی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال خواهد داشت و ریزش ها را صد چندان می کند
کما اینکه ماشاء الله جمهوری اسلامی در طول این چند سال در دشمن تراشی برای خود و تبدیل دوست به دشمن ید طولائی داشته و دارد دقیقا خلاف نظری رهبری که فرمودند جذب حداکثری و دفع حداقلی.

۴. سوالی که خیلی جدی است اینکه در حکومت اسلامی شهرداری ها زیر نظر حکومت اند یا دولت خود مختارند؟ از نحوه برخورد بسیار بی ادبانه و ذلیلانه با دست فروشان گرفته تا تخریب احمقانه آلونک های فقرا و پابرهنگان تا قوانین من درآوردی اخذ جریمه خانه سازی و مالیات بستن به هر چیزی که فکرش را بکنی و نکنی و حتی اخذ پول زور توسط پارکبانان آنها و دهها فاکتور دیگر
این همه اخاذی به نام مالیات را از کجای دین استخراج کرده اند ؟؟؟
کدام فقیه بر قوانین و آئین نامه های شهرداری ها مهر تائید زده است ؟
و اگر دولت خود مختار نیستند و زیر نظر حاکمیت می باشند باید از کدام بخش سیستم مطالبه گری کرد که مودبانه و متواضعانه پاسخگو باشد ؟؟

۵. به فرض آنکه شهرداری ۵۰ متر زمین غصبی را به ارزش ۵ میلیون تومان نجات داد اما آیا آقایان مسئول می دانند که با این ندانم کاریشان چند صد میلیارد تومان به انقلاب اسلامی و اعتقادات پاک مردم ضربه زدند و حیثیت نظام را در دنیا لگدمال کردند ؟؟؟؟
آیا به خاطر دستمالی ، قیصریه ای را به آتش می کشند ؟؟؟؟

۶. زمینی غصب شده و قرار است رفع تصرف عدوانی بشود
اولا وقتی این زن بی کس و کار داشت این آلونک رو می ساخت کور بودید ؟
ثانیا حالا که الحمدلله تمام زوایای نظام سر جای خودش هست و عدل علوی به خوبی و دقیق داره اجرا می شه و فقط مونده تخریب آلونک این بدبخت ؛ آیا این نحوه برخورد و نحوه تخریب درسته ؟؟؟
دقیقا با مدل اسرائیلی و آمریکائی؟!!!!
آخه بی مروت بی انصاف فکر کن مادر و خواهر خودت باشند باید اینطور اسرائیل وار اقدام کنی ؟؟؟
در حدی به این زن بی پناه فشار روحی روانی وارد بیاوری که دست به خودسوزی بزند ؟؟؟؟؟
آیا قبل از تخریب نباید فکری به حال آواره شدن این بیچاره بکنید ؟؟؟
مملکتی که به برکت دولت تحقیر و تزویر ماشاء الله هر روز یه کارگاه و کارخونه اش رو به خاک سیاه می نشونه مردمش باید خاک کجا رو بر سرشون بریزند ؟
۷. در جایی که امیرالمومنین علیه السلام می فرماید اگر خلخالی از پای زن ذمی بیرون کشیدند مردی بمیرد رواست اینجا چه باید گفت که این جنایت نه توسط دشمن بلکه توسط یه عده مسئول بی درد و بی درک رخ داده است ؟؟؟؟

۸. اینکه با افتخار اعلام فرمودید که از پول بیت المال هزینه درمانی سوختگی این زن را می دهید واقعا خیلی لطف فرمودید واقعا کلمات قادر به تشکر از این ایثارگری شما نیست  و اما اینکه بعد از گند زدن در این ماجرا ، ظاهرا خانه ای را به آنها هدیه داده اید خیلی بیجا کردید
چون اگر حق این خانم بوده چرا زودتر بهش ندادید و اگر حقش نبوده حق کدام بدبخت بیچاره رو به ایشان داده اید ؟

۹. اگر بخواهد عدل واقعی اجرا بشود باید خانه مسببین این ماجرا را تخریب کنند تا بفهمند درد بی خانمانی را ؛ درد بی سرپناه بودن را ؛ درد آواره بودن را …..

۱۰. آنجایی که آقایان مراجع به خاطر بد حجابی زنان فریاد می زنند کجا هستند تا از حقوق ناموس این مرز و بوم دفاع کنند ؟؟؟

آی مسئولین تو را به خدا به جای اتهام امنیتی و سیاسی زدن به نویسندگان (تشویش اذهان عمومی ، پاره کردن عکس خدا ، ضدیت با ولایت فقیه و … ) بروید با خدای خودتان خلوت کنید و حرفهای بر زمین مانده امام و رهبری را مرور کنید بلکه کمی وجدان درد بگیرید و پشت ولایت را به خاطر منافع دو روزه دنیا خالی نکنید عکس رهبری را نزنید و عکس رهبری عمل کنید .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....