تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 - 12:16
کد خبر : 80098

درجنگ اوکراین بی طرفی پیشه کنیم

درجنگ اوکراین بی طرفی پیشه کنیم

“سنگر های مرطوب جزیره مجنون و سلول های انفرادی نمور اوین را بر نوکری غرب و فریب رفاه غربی ترجیح می دهم، و تا آخرین نفس در برابر تجزیه طلبان و نوکران بیگانه -که حاضرند سرزمین و مردمشان در جنگ قدرتهای شیطانی غرب و شرق نابود شوند- خواهم ایستاد!” امروز چپ و راست، اصلاح طلب

“سنگر های مرطوب جزیره مجنون و سلول های انفرادی نمور اوین را بر نوکری غرب و فریب رفاه غربی ترجیح می دهم، و تا آخرین نفس در برابر تجزیه طلبان و نوکران بیگانه -که حاضرند سرزمین و مردمشان در جنگ قدرتهای شیطانی غرب و شرق نابود شوند- خواهم ایستاد!”
امروز چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا و خارج نشینان، تلاش می کنند تا ایران را وارد یکی از جبهه های باطل جنگ نمایند، و خروج از بی طرفی، به معنای تکرار تجربه تلخ دو جنگ جهانی پیشین است!
دراین میانه اپوزیسیون خارج نشین که گمان می کند جایش امن و نرم و گرم است، دل به قدرت پوشالی غرب بسته، تلاش می کند پیوندی ناگسستنی بین حاکمیت و روس ایجاد کند و به تصور خودش، ایران با روس نابود شوند! و او در جای امن نظاره گر باشد و فاتحانه بر فراز خانه های سوخته ما قدم زند و بر جنازه های ما لگد بگذارد، هر چند ایرانی سوخته و تجزیه شده حاصلش باشد!
اصلاح طلب خوش باور، گمان می کند تمایل به غرب، یعنی شرط بندی روی اسب برنده، و اگر حاکمیت را در تنگنای فضای رسانه ای و جو عمومی قرار دهد، حاکمیت در دامان غرب می غلطد و اینان به مدینه فاضله و بهشت موعود غربی می رسند! هر چند همسایه شمالی – ولو در تلاش مذبوحانه خویش- تجربه سه تجاوز قبلی خویش را تکرار و مردمان ما را به آتش کشد!
و اصولگرایی که خود را از حمایت مردم بی بهره می داند، گمان می کند می تواند پشت روس ها سنگر بگیرد و لابد عمق استراتژیک خود را اینبار تا اروپا گسترش دهد!
اما عقلا می دانند که این جنگ پیروزی ندارد و برای شیاطین سلطه طلب غرب و شرق، جز خسارت و آتش و خون به ارمغان نخواهد آورد، گسترش این جنگ، به طولانی بودن جنگهای جهانی اول و دوم نیست ولی تلفات آن قابل قیاس نخواهد بود! و اگر خویشتنداری نکنند، جنگ سوم جهانی بنا بر اخبار ادیان، (مکاشفات یوحنا و روایات اسلامی) ثلث جمعیت جهان را به کام مرگ می کشد!
بر ماست که ضمن حفظ بی طرفی، طرف های درگیر را به جای تهییج به خویشتنداری فرا بخوانیم، جبهه گیری های له یا علیه طرفین، بر آتش جنگ می افزاید و ما را – که نه سر پیازیم و نه ته پیاز- یک طرف دعوا معرفی می کند!
و ما علینا الا البلاغ

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....