تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مهر 1401 - 19:48
کد خبر : 103973

خودرو مسیر خود را از دلار جدا کرد

خودرو مسیر خود را از دلار جدا کرد

ارزیابی بازار خودرو از رشد قیمت خودرو برای دومین روز پیاپی در هفته جاری حکایت دارد. اقتصاددان: رشد قیمت خودرو در بازار در حالی رقم خورده که امروز شاهد کاهش نرخ دلار در بازار بوده این این شرایط می توان گفت بازار خودرو امروز خلاف جهت دلار حرکت کرد. به گفته فعالان بازار خودرو، این

ارزیابی بازار خودرو از رشد قیمت خودرو برای دومین روز پیاپی در هفته جاری حکایت دارد.

اقتصاددان: رشد قیمت خودرو در بازار در حالی رقم خورده که امروز شاهد کاهش نرخ دلار در بازار بوده این این شرایط می توان گفت بازار خودرو امروز خلاف جهت دلار حرکت کرد. به گفته فعالان بازار خودرو، این بازار چندی است که مسیر خود را بازار دلار جدا کرده است.

با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت امروز پرتیراژهای ایران خودرو رشد ۲ تا ۳ میلیون تومان در بازار داشته اند و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» با افزایش سه میلیونی بیشترین رشد قیمت را در بازار به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که با توجه به اختلال‌های اینترنتی امکان نقل و انتقال پول با مشکلات بسیاری مواجه شده است که این امر نیز در بازار اثرگذار بوده است. علاوه بر پرتیراژهای ایران‌خودرو امروز سایپایی‌ها هم رشد قیمت داشتند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «هایما S7»، «سمند LX با موتورEF7 » و «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمندLX با موتورEF7» در بازار رشدی ۲میلیونی داشت و ۳۴۸ میلیون تومان دست به دست شد. رشد قیمت «هایما» هم در بازار ۲ میلیون بود و قیمت آن در بازار به ۹۴۷ میلیون تومان رسید. «تارا» هم در بازار رشدی سه میلیونی داشت و در بازار ۴۴۳ میلیون تومان عرضه شد.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» رشد قیمت نداشت و در بازار ۳۱۱ میلیون تومان قیمت خورد. اما «دنا پلاس توربو اتومات» با رشد سه میلیونی در بازار ۵۱۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت خانواده ۲۰۷ هم امروز تغییر قیمت نداشتند، با این شرایط «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» در بازار امروز ۴۰۲ میلیون قیمت خورد.

 خودرو مسیر خود را از دلار جدا کرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....