تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 - 14:57
کد خبر : 34292

خودآموز تدوین طرح کسب وکار

خودآموز تدوین طرح کسب وکار

گزارش معرفی کتاب :  خودآموز تدوین طرح کسب وکار نویسنده : دکتر دانیال داودی راد ناشر : نیاز دانش موضوع : کارآفرینی شابک : ۶-۲۹-۶۴۸۱-۶۰۰-۹۷۸ چاپ سوم : ۹۷   راه اندازی یک کسب و کار بصورت اصولی و علمی  نیازمند  مطالعات و بررسی های گوناگونی در حوزه های مختلف نیازسنجی بازار. جامعه هدف مشتریان . اهداف .

گزارش معرفی کتاب :  خودآموز تدوین طرح کسب وکار

نویسنده : دکتر دانیال داودی راد

ناشر : نیاز دانش

موضوع : کارآفرینی

شابک : ۶-۲۹-۶۴۸۱-۶۰۰-۹۷۸

چاپ سوم : ۹۷

 

29 1 اقتصاددان نوشته

راه اندازی یک کسب و کار بصورت اصولی و علمی  نیازمند  مطالعات و بررسی های گوناگونی در حوزه های مختلف نیازسنجی بازار. جامعه هدف مشتریان . اهداف . استراتزی . بازاریابی و غیره ….. می باشد که باید  قبل از استارت کار به صورت مکتوب نوشته شده و مورد ارزیابی قرار بگیرد . به مجموع این کارها به زبان ساده طرح تجاری و یا طرح کسب و کار می گویند و در واقع طرح کسب و کار نقشه راه و سندی مکتوب برای اجرای بهتر کار و راه ارتباطی برای انتقال اطلاعات به طیف گسترده‌ای از مخاطبین نظیر بانکها و . شرکای احتمالی و سرمایه‌گذاران، آینده و کارکنان و….. نیز ‌می‌باشد و به نوعی عملیاتی کردن یک شرکت روی کاغذ است.

متقاضیان راه اندازی کسب و کارها در واقع تدوین طرح کسب و کار خود را به متخصصین و دانش آموختگان رشته های کارآفرینی و حسابداری محول می کنند. و طی چندین مرحله بازخوانی و نهایی می کنند . و از انجا که در بهترین حالت  صاحبان ایده وکسب و کار که مسلط به همه جوانب طرح تجاری خود هستند خود باید طرح تجاری خود را تدوین کنند    کتاب خودآموزتدوین طرح کسب کار همانطور که از اسمش پیداست به  متقاضیان راه اندازی کسب و کار کمک میکند تا خودشان گام به گام طرح کسب و کار خود را تدوین و نقاط قوت و ضعف آن را بررسی و نهایی  بنمایند.

کتاب خودآموز تدوین طرح کسب Business Plan و کار همراه با جزوه خام تدوین طرح کسب و کار (طرح تجاری) و CD تدوین پروژه طرح تجاری است که برای اولین چاپ در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سال ۸۹ توزیع و با استقبال مواجه شد  به نظر می‌رسد علت استقبال از این کتاب دارا بودن آموزش عملی با ذکر مثال‌های موردی در تدوین طرح (تجاری) کسب و کارهای معمولی و یک صفحه‌ای است. این کتاب به آموزش گام به گام تدوین طرح تجاری استاندارد می‌پردازد. بطوری که خوانندگان پس از مطالعه این کتاب و کسب اطلاعات اولیه و مطالعه مثال‌های ذکر شده، قادر خواهند بود تا پس از تصمیم نهایی و تکمیل ایده‌ ذهنی خود با تکیه بر اطلاعاتی که قبلا در خصوص امکان‌سنجی طرح کسب و کار خود جمع‌آوری کرده‌اند، نگارش طرح خود را آغاز نموده و در صفحات جزوه خام انتهای کتاب و CD همراه وارد نموده و چاپ کنند. سپس نسخه دیجیتالی آن را برای تغییرات بعدی نزد خود نگاه داشته و به عنوان طرح کسب و کار به سازمان‌ها، سرمایه‌گذاران، شرکای احتمالی و سایر متقاضیان ارایه نمایند. به علاوه می‌توانند از آن به عنوان پروژه درسی استفاده نمایند.

این کتاب برای  نخستین بار برای درس B.P  دانشجویان رشته کارآفرینی تدوین گردید و نیز مورد استفاده متقاضیان اجرای طرح‌های اشتغالزا و زودبازده استانی  صندوق مهر امام رضا (ع) و متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و خانگی، رشته‌های علمی کاربردی- فنی و حرفه‌ای، دوره مهارت‌های کسب و کار و واحد درسی کارآفرینی کلیه رشته‌های دانشگاهی نیز قرار گرفت.

نویسنده این کتاب دکتر دانیال داودی راد عضو نویسندگان و پدید آورندگان صندوق اعتباری هنر  و کانون اهل قلم  است که سایر کتب آن را می توانید در سایت اهل قلم ایران مشاهده نمایید . از سایر کتب به قلم این نویسنده می توان به

کتاب چگونه گارآفرین شویم از دیدگاه دکتر داودی  – کتاب کارآفرین ار تیوری تا عمل  – کتاب طراحی و اعتبار یابی الگوی بومی اکوسیستم کارآفرینی  و غیره … اشاره نمود  که گزارشاتی از معرفی انها در شماره های بعده ارایه خواهد شد .

 

 

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....