تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402 - 22:07
کد خبر : 150038

چُرت دلار پاره شد؟

خبری که بازار سکه را بهم ریخت!

خبری که بازار سکه را بهم ریخت!

به دنبال ریزش قیمت طلای جهانی در بازار امروز، قیمت سکه امامی در ایران ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد. با این‌ حال چُرت دلار امروز هم پاره نشد و اسکناس آمریکایی مانند روزهای گذشته در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان معامله شد. اقتصاددان: بازار طلای جهانی امروز دوشنبه ۲۰ آذرماه شاهد سقوط آزاد قیمت

به دنبال ریزش قیمت طلای جهانی در بازار امروز، قیمت سکه امامی در ایران ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد. با این‌ حال چُرت دلار امروز هم پاره نشد و اسکناس آمریکایی مانند روزهای گذشته در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان معامله شد.

اقتصاددان: بازار طلای جهانی امروز دوشنبه ۲۰ آذرماه شاهد سقوط آزاد قیمت اونس طلا بود. آن طور که شواهد نشان می‌دهد امروز سرمایه‌گذاران از بازار طلا خارج شدند و این فلز گران‌بها که دو روز قبل در محدوده ۲۰۰۵ دلار معامله شده بود در معاملات نقدی امروز تا سطح ۱۹۹۳ دلار پایین آمد.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر در انتظار نتایج اجلاس بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا در مورد نرخ بهره و همچنین اطلاعات تورم آمریکا هستند. در همین راستا روز جمعه اطلاعات اشتغال آمریکا منتشر شد و تا حدی انتظارها در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو را در سال آینده میلادی تغییر داد و موجب قدرت‌نمایی شاخص دلار آمریکایی در برابر طلا شد. به‌این‌ترتیب طلا تحت‌فشار قرار گرفت و معامله‌گران از احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مارس عقب‌نشینی کردند.

به‌عبارت‌دیگر، در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران منتظر گزارش قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه نوامبر هستند که قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود و سرنخ‌های جدیدی در مورد سیاست فدرال رزرو در آستانه سخنرانی پاول در روز چهارشنبه ارائه دهد.

همچنین امروز به دنبال ریزش قیمت اونس طلا، بازار طلا در ایران هم در وضعیت قرمز قرار گرفت و این فلز زردرنگ کاهشی شدند. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در حول‌وحوش ۲ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته ۱۲ هزار تومان ارزان شده بود. از سوی دیگر پای سکه بازان لغزید و سکه امامی هم با کاهش ۲۰۰ هزارتومانی از سطح ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا مرز ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پایین آمد.

در گزارش پیش‌بینی صبح امروز اقتصادنیوز، اشاره شد سکه بازان، قیمت اونس طلا را زیر ذره‌بین گرفته‌اند و اگر طلا جهانی به مسیر کاهشی خود ادامه دهد ممکن است کفه تزاروی کاهشی‌ها در بازار سکه سنگین شود.

از بازار طلا و سکه که بگذریم، چُرت دلار در بازار امروز هم پاره نشد. قیمت دلار در تهران امروز در حدود ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد که نسبت به روزهای گذشته تقریباً رنج بود. در هرات هم قیمت دلار با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان و نرخ حواله درهم نیز ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان قیمت خورد که نسبت به‌روز یکشنبه ثبات نسبی را نشان می‌دهد.

یکی از خبرهای که همیشه برای معامله‌گران دلار جذاب است اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای بوده است. در همین راستا امروز سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود گفت: برجام به قوت خود باقی است و آمریکا رسماً اعلام نکرده برجام مرده است. آن‌طور که کنعانی گفته کسی غیر از آمریکا هم از آن خارج نشده و ایده‌های برجام ۲ ضرورتی ندارد. همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص احتمال حضور وزیر خارجه در نشست دوحه تصریح کرد: اطلاع دارم که مشارکت نخواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....