تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 19:11
کد خبر : 144485

حقوق و تکریم سالمندان

حقوق و تکریم سالمندان

دکتر محمد رسولی حقوق دان و مولف کتاب ” حقوق و تکریم سالمندان” و عضو شورای سردبیری اقتصاد دان با درج یادداشتی نوشت: سالمندان یکی از دارایی های جامعه هستند که می بایست تحت حمایت های اجتماعی و قانونی قرار گیرند. با این حال کانون گرم خانواده بهترین جایی است که می توان برای سالمندان

دکتر محمد رسولی حقوق دان و مولف کتاب ” حقوق و تکریم سالمندان” و عضو شورای سردبیری اقتصاد دان با درج یادداشتی نوشت:
سالمندان یکی از دارایی های جامعه هستند که می بایست تحت حمایت های اجتماعی و قانونی قرار گیرند.
با این حال کانون گرم خانواده بهترین جایی است که می توان برای سالمندان در نظر گرفت. ضمن این که خانواده نیاز به راهنمایی های سالمندان برای رسیدن به سعادت دنیوی دارند.
در برخی از شرایط جامعه از جمله مسائل اقتصادی و عدم حفظ ارزش های خانواده موجب می گردد که سالمندان از امنیت زندگی در دوره پیری برخوردار نبوده و به مشکلات عدیده ای از قبیل عدم برخورداری ازجایگاه امن درکنارخانواده و مشکلات عدم نگهداری، دچار شوند.
سالمندی یکی از مراحل پرچالش زندگی است و مجموعه پیچیده ای از تغییرات جسمانی، روانی و اجتماعی که افراد سالمند با آن روبرو می شوندبار سنگینی برای عملکرد روانی، اجتماعی و سلامت آن ها به شمار میرود.
به علاوه، افراد سالمند به دلیل این که به اواخر عمر نزدیک می شوند، اغلب با مسائل وجودی، مانند قطعیت مرگ ومعنای زندگی خویش درجدال می باشند. سالمندان سنین بالای ۶۰ سال به طور فزاینده ای با کاهش وافت عملکرد جسمانی و بیماری های مزمن روبرو می شوند که ارتباط نزدیکی با پیامد های منفی سلامت روانی هم دارد.
براساس پیش بینی های جمعیتی، ایران در سه دهه آینده با قشرعظیمی از جمعیت سالخورده روبرو خواهد شد، که آمادگی لازم برای مواجه با تبعات آن باید به عمل بیاید.
دکترمحمد رسولی حقوق دان و مولف کتاب ” حقوق وتکریم سالمندان” معتقد است می توان با برنامه ریزی صحیح از این تهدید گذر کرد و حتی آن را به فرصت تبدیل کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....