تاریخ انتشار : شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 20:31
کد خبر : 164430

حداقل حقوق کارگران در کشور های عربی چقدر است؟

حداقل حقوق کارگران در کشور های عربی چقدر است؟

در این گزارش به بررسی حداقل حقوق اعلام شده در سال ۲۰۲۴، در کشور های عربی پرداخته ایم. تعیین حداقل حقوق در هر کشور معمولاً توسط دولت یا مجامع مشخصی انجام می‌شود و بر اساس چندین عامل از جمله شرایط اقتصادی، معیار های زندگی، توافق های میان کارفرما و کارگر، توانایی پرداخت کارفرماها و میزان

در این گزارش به بررسی حداقل حقوق اعلام شده در سال ۲۰۲۴، در کشور های عربی پرداخته ایم.

تعیین حداقل حقوق در هر کشور معمولاً توسط دولت یا مجامع مشخصی انجام می‌شود و بر اساس چندین عامل از جمله شرایط اقتصادی، معیار های زندگی، توافق های میان کارفرما و کارگر، توانایی پرداخت کارفرماها و میزان تورم و نرخ تغییرات قیمتی در هر کشور تعیین می‌شود.

وضعیت اقتصادی کشور تأثیر زیادی در تعیین حداقل حقوق دارد. همچنین در تعیین حقوق حداقلی، نیازهای متداول زندگی از جمله هزینه‌های مسکن، غذا، حمل و نقل، بهداشت و درمان و تحصیلات مردم مورد توجه قرار می‌گیرد. به طور معمول حداقل حقوق از طریق توافقی که بین اتحادیه‌های صنفی و اتحادیه‌های کارگری صورت می گیرد مشخص می‌شود، تعیین حداقل حقوق باید با توجه به توانایی پرداخت کارفرماها نیز صورت بگیرد تا بتوانند برنامه‌های توسعه و ایجاد اشتغال را راه‌اندازی کنند. تورم و تغییرات نرخ ارز نیز بر تعیین میزان حداقل حقوق تأثیر می‌گذارند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تیترکوتاه ،    بسیاری از کشورها قوانین خاصی برای تعیین حداقل حقوق دارند و این مسئله به شکل دوره‌ای و معمولاً سالانه یا دوساله بررسی می‌شود تا با تغییرات شرایط اقتصادی و اجتماعی تطبیق یابد.

متوسط حقوق یک کارگر در کشور عمان از ۴۵۰ ریال عمانی تا ۲۲۰۰ ریال عمانی است. با توجه به بررسی های صورت گرفته در تاری۵۳۸۷ میلیون و ۷۴۸ هزارتومان) است.

در کشور کویت، با توجه به اینکه حداقل حقوق به صورت کلی وجود ندارد، حقوق ماهیانه از ۴۹۰ دینار کویتی تا ۱۳۹۰ دینار کویتی تعیین شده است. با توجه به بررسی های صورت گرفته در تاریخ ۱ اردیبهشت، ۱ دینار کویت به قیمت (۲۱۸ هزار و۴۷۰ تومان) است. که با احتساب این قیمت ها به ارزش پول کشورمان حقوق ماهیانه در این کشور (۱۰۷ میلیون و ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۳۰۳ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۳۰۰ تومان) است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....